چرا بساط قلیانی‌ها از پارک‌های اهواز جمع نمی‌شود؟

با وجود اینکه اهواز از نظر فضای سبز و تعداد پارک‌ها فقیر است اما همین تعداد اندک پارک‌های شهر هم به پاتوق عرضه‌کنندگان قلیان تبدیل شده‌اند و دیگر عملا شهروندانی که نمی‌خواهند دود قلیان را نفس بکشند، جایی در پارک‌ها ندارند این در حالی است که باید محلی برای تفریح و بازی کودکان و خانواده‌ها باشند.

بند و بساط عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌های اهواز تا حدی گسترده شده که خانواده‌ها از پارک‌ها محروم شده‌اند و در بیشتر موارد تنها کسانی که می‌خواهند قلیان دود کنند به پارک می‌روند. با وجود این شرایط گویا دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ای برای جمع‌آوری این افراد ندارند.

سید محسن موسوی‌زاده عضو شورای شهر اهوا با اشاره به این وضعیت اظهار کرد: در همه پارک‌های اهواز و حتی پارک‌های محله‌ای، بساط عرضه‌کنندگان قلیان پهن است و متاسفانه وضعیت فعالیت  قلیانی‌ها در هیچ شهری مانند اهواز نیست.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی توسط همه دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات از جمله قلیان افزود: جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان به تنهایی توسط شهرداری اهواز امکان‌پذیر نیست.

موسوی‌زاده با بیان اینکه طرح ثابتی برای جمع‌آوری قلیانی‌ها وجود ندارد، گفت: همواره به صورت مقطعی عرضه‌کنندگان قلیان در برخی نقاط جمع‌آوری شده‌اند اما پس از آن مجددا بساط خود را پهن می‌کنند.

وی تصریح کرد: با این کارهای مقطعی کاری از پیش نمی‌رود و اگر همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فرمانداری و نیروی انتظامی ورود نکنند و تصمیم واحدی در این خصوص نگیرند، نمی‌توان کاری را پیش برد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تخلفات زیاد شهری و لزوم همکاری دستگاه‌های مسئول با شهرداری برای پیشگیری از این تخلفات گفت: باید طرحی برای جمع‌آوری یا حداقل ساماندهی عرضه‌کنندگان قلیان داشته باشیم تا حداقل در محل خاصی عرضه شود نه در جای عمومی و محل تفریح و استراحت مردم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.