باید بپذیریم اقلیم کشور از شرایط طبیعی گذشته برخوردار نیست

عباس صدریان فر در حاشیه مانور تمرینی-آموزشی قطعی برق مناطق شش گانه کشور (منطقه جنوب غرب) در آبادان ضمن تقدیر از استان های معین در این عملیات اظهار کرد: خوزستان از استان هایی است که بسترهای لازم جهت وقوع بحران را دارد.

وی مهمترین این بحران ها را سیلاب، گرد و غبار، پدیده خشکسالی، کیفیت هوا و بارندگی عنوان کرد و افزود: در حوزه کاری صنعت آب و برق با این موارد درگیر هستیم و با هر بارندگی یا خشکسالی نگرانی داریم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پدیده مونسون در تابستان گذشته و همزمانی مدیریت خشکسالی در غرب استان و سیلاب در شرق استان گفت: مدیریت همزمان این موارد کار بسیار سختی است که باید به بهترین شکل اجرایی شود.

صدریان فر به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که اقلیم از شرایط طبیعی گذشته برخوردار نیست و پارامترها در حال عوض شدن است .

وی ادامه داد: در گذشته بر اساس داده های تاریخی نقاط مختلف کشور را در شرایط سیلاب و خشکی مدیریت می کردیم اما امروزه باید منتظر اتفاقات دوگانه همزمان باشیم که البته در همه جای دنیا در حال رخ دادن است و باید به این شکل این اتفاقات را مدیریت کنیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.