خوزستان پتانسیل وقوع ۲۷ بحران را دارد

علی خدری در مانور تمرینی – آموزشی مناطق ۶ گانه کشور “منطقه جنوب غرب” که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: این مانور ترکیبی تمرینی-آموزشی با رویکرد قطع برق ناشی از وقوع همزمان پدیده ریزگرد و رطوبت بالای ۹۵ درصد به همراه عملیات خرابکارانه در زیرساخت آب جنوب شرق استان و با هدف سنجش میزان آمادگی برای مقابله با بحران ها و مواجهه با بلایای طبیعی برگزار شده است.
وی ادامه داد : اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان، تفکیک مسئولیت‌ها و کنترل سیستم ها و برنامه ها از اهداف دیگر این رزمایش است تا در مواجهه با چنین بحران هایی بتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم .
خدری با اشاره به حضور شرکت های وابسته به وزارت نیرو در مانور مشترک مدیریت بحران دستگاه های اجرایی صنعت آب و برق استان خوزستان افزود:این رزمایش با ۶۵ گروه عملیاتی با ۳۸۸ نفر و ۱۱۰ خودروی سبک و سنگین برگزار شد.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد:برگزاری این گونه رزمایش ها باعث جلوگیری از بروز خسارت در تاسیسات برقی و خاموشی در شرایط بحرانی می شود.
خوزستان بستر لازم برای ایجاد هرگونه بحران دارد
رئیس سازمان آب و برق خوزستان نیز در حاشیه برگزاری این رزمایش ضمن تقدیر از حضور استان های معین در این عملیات اظهار داشت:خوزستان از استان هایی است که بستر لازم برای ایجاد بحران را دارد.
عباس صدریان فر مهمترین بحران استان را سیلاب، گرد و غبار، پدیده خشکسالی، کیفیت هوا و بارندگی عنوان کرد و گفت:در حوزه آب و برق خوزستان در هر بارندگی یا خشکسالی نگران عبور موفق از بحران را داریم.
وی با اشاره به پدیده مونسون در تابستان گذشته و همزمانی مدیریت خشکسالی در غرب استان و سیلاب در شرق خوزستان افزود : مدیریت همزمان این موارد کار بسیار سختی است.
صدریان فر به تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که پارامترهای تغییر اقلیم در حال عوض شدن است ، در گذشته بر اساس داده های تاریخی نقاط مختلف کشور در شرایط سیلاب و خشکی مدیریت می شد اما امروزه باید منتظر اتفاقات ۲ گانه همزمان باشیم که البته در همه جای دنیا در حال رخ دادن است.
 مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق ۶ گانه جنوب غرب کشور با سناریوی وقوع پدیده ریزگرد همراه با مه و رطوبت بالا به میزبانی صنعت آب و برق خوزستان و مشارکت استان های معین کرمانشاه، ایلام، لرستان و شرکت توزیع برق شهرستان اهواز در شهرستان آبادان با ذکر یا فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.