شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به فرابورس رفت

عبدعلی ناصری  در آیین تجلیل از بانوان شاغل در صنعت نیشکر افزود: همزمانی پذیرش این شرکت در فرابورس با میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) نویدبخش روزهای خوب برای صنعت بزرگ نیشکر است.

وی یکی از مهمترین دلایل تسریع در روند پذیرش را سوددهی مناسب شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد و گفت: میزان سوددهی این شرکت در سه سال گذشته رو به رشد بوده و این صنعت با وجود همه بحران‌ها، سودآوری مناسبی داشته است.

ناصری ادامه داد: ورود شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به بازار سرمایه، گامی برای تحول و توسعه پیشرفت این شرکت در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به همراه دارد.

به گفته وی چندی پیش نیز مدیران، هیات پذیرش فرابورس و سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور ارزیابی و بررسی عرضه این شرکت در فرابورس، به خوزستان سفر کردند و از کشت و صنعت‌های نیشکری دیدن کردند.

این بازدید و نشست، مقدمه‌ای برای عرضه سهام این شرکت در فرابورس بود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هشت شرکت نیشکر دهخدا ، امام خمینی(ره) سلمان فارسی ، هفت‌تپه ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، امیرکبیر و میرزاکوچک خان ، حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می کند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲میلیون تُن است که حدود ۱.۵ میلیون تُن آن در داخل و بقیه آن به صورت خام وارد و در واحدهای نیشکری و دیگر کارخانه‌های قند کشور به شکر سفید تبدیل می‌شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.