اخبار لحظه‌ای و مهم بورس

در روز جاری قیمت جهانی فلزات و نفت به شرح زیر می باشد:

بسیار مهم برای بازار سرمایه؛

رئیس‌کل بانک مرکزی:

صادرکنندگان ارز خود را در بازار مبادله‌ای با نرخ بالاتر از نیما خواهند فروخت // نیما برای فروش ارز نفتی و بخشی از پتروشیمی‌ها است

فرزین: بخشی از صادرکنندگان از عرضه ارز خود در بازار نیما (به نرخ میانگین ۲۸۵۰۰) معاف خواهند شد و در بازار دوم بازار ارز مبادله‌ای، که تا دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد، خواهند توانست ارز خود را بفروشند تا مشکلی برای‌شان به وجود نیاید.

سامانه نیما برای ارز نفتی و بخشی از پتروشیمی‌ها است اما با بازاری که راه‌اندازی خواهیم کرد برنامه داریم تا با یارانه صادراتی، صادرکنندگان با مشکلی مواجه نشوند.

شسپا به اطلاع می‌رساند:

با توجه به عدم رعایت مفاد ماده ۳۸ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (عدم رعایت الزامات ماده بند ۳ ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران اقدام به اعطای فرصت ۲۰ روزه به ناشر (تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰) جهت رعایت موارد فوق نموده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

کسی نمی‌تواند مانع عرضه خودرو در بورس شود

محسن علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سنا گفت: نه تنها عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال در حال انجام است، بلکه بیشتر از گذشته هم باید صورت گیرد و کسی هم که مانع عرضه شود، مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

عرضه‌ها طبق قانون مشخص شده است. بنابراین، انتظار این است که وزارت صمت تمام خودروهای تولیدی را در بورس کالا عرضه کند.

پیش گشایش بورس:

پیش گشایش فرابورس:

وضعیت صف های خرید و فروش در پیش گشایش:

تعداد ۶۷ نماد به ارزش ۱۰۱۷ میلیارد تومان صف خرید و
تعداد ۱۸ نماد به ارزش ۲۷۱ میلیارد تومان صف فروش.