واکنش تهران به کشف تعدادی دیگر از گورهای دسته‌جمعی مربوط به کودکان بومیان کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتشار گزارش‌های جدید از کشف تعدادی دیگر از گورهای دسته‌جمعی مربوط به کودکان بومیان کانادا را نمونه‌ای از یک «تراژدی بزرگ انسانی» دانست که توصیفی به جز «نسل‌کشی» برای آن نمی‌توان یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از کشف این گورهای دسته‌جمعی را نشان از عمق فاجعه بشری و یادآور جنایت‌هایی ارزیابی کرد که در زمان حاکمیت ظالمانه و نژادپرستانه سفیدپوستان تحت سیطره انگلیسی‌ها بر این کشور رخ داده است.

او تاکید کرد: این جنایات بزرگ و دهشتناک در کشوری به وقوع پیوسته است که دولت آن همواره با نمایش‌های فریبکارانه و ریاکارانه سعی می‌کند تصویر خود را جزو مدعیان دفاع از حقوق بشر به نمایش بگذارد و نسبت به اتفاقات سایر کشورها از جایگاه یک کشور مدعی و مداخله‌جو، طلبکارانه اظهار نظر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شعارها و ادعاهای دولت کانادا را با انگیزه فرافکنی و ایجاد انحراف در مشارکت و معاونت در این تراژدی انسانی و مبین این حقیقت دانست که این دولت و سایر دولت‌های هم‌پیمان آن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحمیل دیدگاه‌های مغرضانه سیاسی خود علیه دیگران سوءاستفاده می‌کنند.

کنعانی با ابراز تأسف و نگرانی عمیق از وسعت این جنایات و نسل‌کشی تاریخی و نیز ابراز همدردی با جامعه بومیان کانادا تاکید کرد: این جنایت‌ها علیه بشریت، هیچگاه از دید عدالت‌طلبان راستین پنهان نخواهد ماند و دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد.

انتهای پیام