خوزستان می‌تواند هاب قطعات، خدمات مهندسی و انرژی باشد

علی اکبر حسینی محراب در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه نفت با صنعت تعریف می‌شود، اظهار کرد: در بر روی فعالان حوزه صنعت نفت باز است و قول می‌دهیم از این بخش در استان خوزستان حمایت کنیم.

وی افزود: در بحث تجهیزات و قطعات نفتی همیشه با یک مافیا مواجه بوده‌ایم به شکلی که شرکت‌های خارجی که اینجا کار می‌کردند شبکه‌ای را تشکیل می‌دادند تا شرکت‌های داخلی نتوانند فعالیت داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: وقتی شرکت‌های داخلی با این زنجیره جنگیدند نتیجه آن شد که امروز قطعات و تجهیزاتی در حوزه صنعت نفت تولید می‌شود که می‌تواند بخش زیادی از نیاز غرب آسیا را پوشش دهد و در تولید نفت به اوپک کمک کند و این یک افتخار است.

نمایشگاه صنعت نفت خوزستان در جنوب عراق تکرار شود

حسینی محراب عنوان کرد: قیمت قطعات و تجهیزات از زمانی که واردکننده قطعات بودیم با شرایطی که تولید داخل قطعات و تجهیزات انجام‌شده، بسیار متفاوت شده است و باید گفت که تفاوت‌ها در این زمینه بسیار است.

وی افزود: خوزستان می‌تواند یک هاب در بحث قطعات، خدمات مهندسی و انرژی باشد و این بسته به آن است که مسئولان شرکت‌های نفتی استان و وزارت نفت توجه ویژه‌ای داشته باشند تا با تفویض اختیارات به استان حرکت بسیار نو و قوی را در این حوزه رقم بزنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان می‌تواند در بحث تامین قطعات و تجهیزات نفتی بازار منطقه باشد، گفت: این نمایشگاه صنعت نفت باید در جنوب عراق تکرار شود تا شرکت‌های عراقی با قطعه‌سازان استان دیدار داشته باشند و قرارداد ببندند و باید با تمام استان‌های نفتی جنوب عراق ارتباط بگیریم.

خوزستان به دنبال ایجاد نهضتی در حوزه پایین دست نفت و پتروشیمی است

حسینی محراب عنوان کرد: اکنون به هر دلیلی شرکت‌های خارجی دیگر حضور ندارند و شرکت‌های داخلی جایگزین شده‌اند و این یک افتخار برای نظام است. ما تلاش خواهیم کرد تا موانع از پیش روی فعالیت شرکت‌های داخلی برداشته شود تا با تولید صیانتی بتوانیم بازارهای مورد نظر را به دست آورده و حفظ کنیم.

وی افزود: خوزستان به دنبال ایجاد نهضتی در حوزه پایین دست نفت و پتروشیمی است تا شاهد ارزش افزوده و اشتغال بیشتری باشیم. باید در این حوزه حتما توسعه وسیعی در استان داشته باشیم و از همه افرادی که می‌توانند در این زمینه به استان کمک کنند دعوت می‌کنیم پای کار بیایند و ما نیز در کنار آن‌ها خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.