مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر در اهواز گشایش یافت

استاندار خوزستان در آیین گشایش مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر اهواز گفت: فعالیت‌هایی که در پادگان شهید فرجوانی صورت می‌گیرد باید به عنوان الگوی ساده برای بازپروری و اشتغال معتادان متجاهر در این مرکزنیز اجرا شود.

علی اکبر حسینی محراب با تاکید بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در استان اظهار داشت:چهره همه شهرها باید از وجود معتادان متجاهر پاک شود؛ درمان، آموزش و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ باید در میدان مبارزه با مواد مخدر حاضر شوندگفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در یک برنامه دو ساله با همکاری همه دستگاه‌ها تشکیل شود.

حسینی محراب گفت: باید کار مبارزه با مواد مخدر در خوزستان به گونه‌ای انجام شود که به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شویم.

علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه این مرکز به همت همه مسئولان استان و در راستای اجرای ماده ۱۶ اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر گشایش یافت افزود : با بهره‌برداری از این مرکز و جمع آوری معتادان متجاهر و اجرای اقدامات اصلاحی، بازپروری و درمانی برای آنان زمینه بازگشت دوباره این قشر آسیب دیده به جامعه فراهم می‌شود.

وی معتادان متجاهر را منشاء بروز بسیاری از جرایم خرد در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز و نظارت بر بازپروری و بازتوانی آنان و همچنین ایجاد زمینه برای حرفه‌آموزی آنان می توان از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

سردار محمد مسعود زاهدیان معاون مقابله با عرضه مواد مخدر و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این آیین با بیان اینکه توجه به کرامت انسانی و اسلامی انسان‌ها همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است افزود: مبارزه با توزیع مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های مرتبط با آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار مسئولان نظام بوده است.

وی افزود: با گشایش این مرکز، ظرفیت نگهداری ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان خوزستان فراهم شده و با اجرای الگوهای پیشرفته درمان زمینه بازگشت آنها را به زندگی فراهم می‌شود.

غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌های خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه این مرکز در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور نگهداری، اصلاح و بازپروری معتادان متجاهر گشایش و به بهره برداری رسید، افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری کاهش آسیب های اجتماعی است از این رو با همکاری مسئولان ارشد استان و با ظرفیت ایجاد شده در این مرکز می توان معتادان متجاهر سطح شهرهای استان را ساماندهی کرد.

روشان با بیان اینکه در مرحله نخست این مرکز با ظرفیت ۵۰۰ نفر سومین مرکز(کمپ ) ماده ۱۶ کشور است افزود: بعد از معرفی معتاد متجاهر به این مرکز ضمن انجام امور درمانی و نگهدارنده ، زمینه برای حرفه آموزی و بازگشت سعادتمندانه وی به آغوش خانواده نیز فراهم می‌شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.