نمایشگاه تخصصی بومی سازی تجهیزات صنعت فولاد در اهواز گشایش یافت

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ سازنده قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور از هشت استان کشور از ۲۵ تا ۲۸ به مدت چهار روز و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید صنعتگران ، کارشناسان ، دست اندرکاران صنعت فولاد کشور و عموم مردم استان و مناطق همجوار دایر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: حدود ۳۰ شرکت دانش بنیان آخرین دست آوردهای صنعتی مرتبط با صنعت فولاد کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

امین ابراهیمی افزود:طبق برنامه در طول برگزاری این نمایشگاه، چند قرارداد و تفاهم نامه خرید تجهیزات صنعت فولاد با سازندگان داخلی امضا خواهد شد.

وی برپایی این نمایشگاه را گامی موثر برای حمایت از شرکت های سازنده داخلی و دانش بنیان ها بیان کرد و افزود: همه تجهیزات و قطعات در این نمایشگاه توسط شرکت‌های توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است.

ابراهیمی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در دو سال اخیر با حمایت از سازندگان توانمند داخلی، یک هزار و ۵۶۰قطعه راهبردی در صنایع فولاد خوزستان به ارزش ۳۷ میلیون یورو بومی سازی شده و کشور از واردات آن بی نیاز شده است.

وی گفت: در مجموع در چهار دهه فعالیت فولاد خوزستان، ۲۵هزار قطعه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو بومی سازی شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: تولید سالانه شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب مهم تولید فولاد کشور ۳.۸میلیون تُن است که این میزان در افق سال ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تُن معادل ۲۵درصد کل تولید فولاد در کشور خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.