معاون وزیر علوم:تلاش می‌کنیم مشکلات دانشجویان بازداشتی حل و فصل شود

دکتر عبدالحسین کلانتری روز چهارشنبه در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان (رامین) افزود:به تازگی از طرف وزیر علوم ابلاغیه و دستوری به روسای دانشگاه‌ها داده شده تا دانشجویانی که در کمیته‌های انضباطی پرونده دارند، مورد عفو و بخشش قرار بگیرند.
وی گفت: در این ابلاغیه از روسای دانشگاه‌های کشور خواسته شده در هماهنگی کامل با قوه قضاییه، دادستانی ها و دادگستری ها ، مسایل دانشجویان در خارج از دانشگاه‌ها حل و فصل شود و مورد عفو و بخشش قرار بگیرند و در این خصوص رییس جمهور به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.
معاون وزیر علوم ، فناوری و تحقیقات درباره تعداد دانشجویان بازداشتی اغتشاشات اخیر، آماری ارایه نداد.
ضرورت رونق بخشی به کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با میدان داری دانشجویان
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به ضرورت فعال‌سازی دوباره کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت و میدان‌داری دانشجویان اشاره کرد و افزود:به نظر می‌رسد بهترین راه رونق بخشیدن به کرسی‌های آزاداندیشی این است که خود دانشجویان و نه مسوولان دانشگاه‌ها ، میدان‌داری کنند.
کلانتری بیان کرد: متاسفانه در کرسی‌های آزاد اندیشی این فرهنگ غلط وجود داشته که در دانشگاه‌ها فرصت و مجالی برای ارایه نقدها،گفت و گو و بررسی آزاد اندیشه‌ها وجود ندارد ضمن آنکه مقاومت‌های ذهنی در خصوص کرسی های آزاداندیشی همچنان وجود دارد.
وی گفت: باید کمک کرد که این فضا عوض شود و فرصتی برای ارایه نظرات و هم اندیشی در دانشگاه‌ها فراهم شود؛ فکر می‌کنیم بهترین مکان برای نقد آرا و اندیشه‌ها، دانشگاه‌ها هستند چیزی که در سال‌های اولیه و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها وجود داشته است.
کلانتری ادامه داد: هیچ جایی جز دانشگاه‌ها صلاحیت دار تر برای موضوع آزاد اندیشی نیست؛ دانشگاه‌ها با آزاداندیشی گره خورده است و قطعا جامعه نیز از این فضا متاثر خواهد شد.
معاون وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در ادامه به ازسرگیری فعالیت تشکل‌های دانشجویی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: تشکل های دانشجویی که در دوران کرونا آسیب دیدند با اغماض از برخی بندهای آیین نامه‌های تشکل‌ها، اجازه یافتند دوباره فعالیت خود را از سربگیرند و شروع به کار کنند، فرصت هایی را فراهم کردیم تا اعضای خود را بازیابی کنند و اعضای جدیدی را نیز بگیرند.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.