نمایشگاه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور در اهواز به کارخود پایان داد

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ سازنده قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور از هشت استان کشور از ۲۵ تا ۲۸ به مدت چهار روز و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید صنعتگران، کارشناسان، دست اندرکاران صنعت فولاد کشور و عموم مردم استان و مناطق همجوار دایر بود.

حدود ۳۰ شرکت دانش بنیان آخرین دستاوردهای صنعتی مرتبط با صنعت فولاد کشور را در این نمایشگاه عرضه کردند.

در طول برگزاری این نمایشگاه، چند قرارداد و تفاهم نامه خرید تجهیزات صنعت فولاد با سازندگان داخلی شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان برپایی این نمایشگاه را گامی موثر برای حمایت از شرکت های سازنده داخلی و دانش بنیان ها دانست.

وی گفت: در ۲ سال اخیر با حمایت از سازندگان توانمند داخلی، یک هزار و ۵۶۰ قطعه راهبردی در صنایع فولاد خوزستان به ارزش ۳۷ میلیون یورو بومی سازی شده و کشور از واردات آن بی نیاز شده است.

ابراهیمی اظهارداشت: در مجموع در چهار دهه فعالیت فولاد خوزستان، ۲۵هزار قطعه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو بومی سازی شده است.

غرفه خانه مطبوعات خوزستان متشکل از خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان، رویدادها و خبرهای این نمایشگاه را در مدت چهارروز پوشش دادند.

حدود ۲۰ هزار نفر از سومین نمایشگاه بومی سازی تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی صنعت فولاد ایران در اهواز دیدن کردند.

تولید سالانه شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب مهم تولید فولاد کشور ۳.۸میلیون تُن است که این میزان در افق سال ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تُن معادل ۲۵درصد کل تولید فولاد کشور خواهد رسید.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.