قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | رشد نرخ دلار و یورو در بازار متشکل/ نرخ حواله دلار و یورو چقدر شد؟

به گزارش نبض بورس؛ فعالان بازار ارز در دومین روز هفته، شاهد نوسان محدود قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی بر اساس سامانه سنا بودند. این در حالی است که میانگین نرخ حواله دلار در سامانه نیما، پس از صحبت های رئیس کل بانک مرکزی، همچنان ۲۸۵۰۰ تومان درج شده است.

بازار متشکل ارزی؛ تداوم نوسان افزایشی دلار و یورو

بر اساس اعلام بازار متشکل ارزی، نرخ دلار (امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱) با رشد به رقم ۴۴۷۶۰ تومان رسیده است که با احتساب سود یک درصدی نرخ دلار در صرافی ها به رقم ۴۵۲۰۷ تومان رسید که نسبت به روز کاری قبل افزایش نرخ دارد.

امروز قیمت یورو نیز در بازار متشکل به رقم ۴۷۷۵۰ تومان و نرخ فروش آن در صرافی ها نیز ۴۸۲۲۷ تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، گران تر شده است.

موافقت با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران

شورای پول و اعتبار در جلسه ۱۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۱، مصوبه پیشین خود در خصوص بازار متشکل معاملات ارزی را اصلاح و آن بازار را در سطح توسعه‌یافته‌ای به عنوان « مرکز مبادله ارز و طلای ایران» ارتقاء داد.  بر اساس اعلام بانک مرکزی؛ در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح مقررات پیشین مربوط به بازار متشکل معاملات ارزی مطرح و اصلاح گردید.

 بر این اساس شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اصلاح مقررات مورد اشاره به منظور ساماندهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا، مرکز مبادله ارز و طلای ایران را تاسیس نمود تا معاملات ارز (اعم از اسکناس و حواله) و طلا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی در بسترهای الکترونیکی مورد معامله و تسویه قرار گیرد.

فرزین وعده کاهش نرخ دلار داد

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبر ۲۱ سیما در خصوص مدیریت بازار ارز و اقدامات بانک مرکزی در این خصوص گفت: آخرین گزارشی که اخیرا به مردم ارائه دادم درباره این بود که سعی می‌کنیم در بازار نیازهای مردم را تامین کنیم. بر همین اساس در حال حاضر در ۶۰۰ صرافی و ۱۵۰ شعبه بانک‌های ملی، ملت، صادرات، سپه و تجارت در حال عرضه ارز به مردم هستیم و همه می‌توانند به این صرافی‌ها و شعب بانکی مراجعه و اسکناس ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با اقداماتی که انجام داده و خواهیم داد، پیش‌بینی این است که این نرخ روند کاهشی داشته باشد، چراکه نرخ ارز کنونی نرخ مناسب و مورد نظر ما نیست.

فرزین با ابراز انتقاد از قیمت سازی غیرواقعی ارز گفت: متاسفانه یک جریان قیمت‌ساز تلاش می‌کند قیمت‌های بالایی در بازار ارز ایجاد کند و با این قیمت‌های بالا موجب زیان مردم می‌شود. از مردم خواهش می‌کنیم که به آنها توجه نکنند و از طریق شعب بانک‌ها و صرافی‌های منتخب نیازهای ارزی خودشان را تامین کنند.

تصمیم مهم بانک مرکزی؛ سقف فروش ارز به مردم ۵ هزار یورو شد

بانک مرکزی در دومین روز بهمن اعلام کرد: در راستای مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیاز‌های مردم، امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای صرافی‌های دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد. از روز سه‌شنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند. صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای ۱۸ سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام نمایند.

از این بانک‌ها می‌توان ارز خرید

بانک مرکزی اعلام کرد: از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸، علاوه بر صرافی‌های مجاز، شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران نسبت به فروش ارز  در سرفصل تأمین نیازهای ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو اقدام خواهند کرد.

فرزین: دلار نیمایی ۲۸۵۰۰ تومان است

فرزین رئیس کل جدید بانک مرکزی در اولین صحبت های خود با بیان اینکه در سامانه نیما ارز حاصل از صادرات نفت، پتروشیمی و برخی بنگاه‌ها عرضه می‌شود و بر اساس آمار روزهای اخیر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در این سامانه مبادله شده است، گفت: از شنبه (۱۰ دی ماه) ارز را با نرخ ثابت ۲۸۵۰۰ تومان در این سامانه عرضه خواهیم کرد و حتماً در هفته پیش رو عرضه ارز را افزایش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که کلیه نیازهای تجاری کشور را در این سامانه تامین کنیم.

توصیه تحلیل‌گران به معامله‌گران چیست؟

با وجود، توصیه تحلیل گران این است که معامله‌گران باید از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند. وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد. تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. زیرا ریسک بازار این روزها در بالاترین سطح قرار دارد.

 

قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار + قیمت انواع سکه | ورود دوباره دلار به کانال ۲۴/ پیش بینی قیمت دلار از دو منظر

آخرین نرخ های دلار و یورو در صرافی های بانکی بر اساس سامانه سنا

در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱) بازار ارز و بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی همچون ملی و مجاز سطح کشور به نرخ ۳۰۴۱۶ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۰۶۹۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۳۲۵۳۴ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۳۲۸۲۹ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نرخ حواله دلار و یورو چقدر شد؟

در معاملات امروز، نرخ خرید حواله دلار آمریکا ۲۸۲۴۳ تومان و نرخ فروش حواله دلار آمریکا نیز ۲۸۵۰۰ تومان تعیین شد. همچنین نرخ خرید حواله یورو به رقم ۳۰۲۰۹ تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز به رقم ۳۰۴۸۳ تومان رسیده است.

قیمت لحظه ای دلار و یورو در بازار امروز + قیمت انواع سکه