(عکس) سلاحی مرگبار در دستان این حیوان بامزه!

اسلولوریس یک حیوان کوچک شبگرد است که در مناطق مختلف آسیا زندگی می‌کند. این حیوان با حرکت آهسته و ظاهر دوستانه و کنجکاو، شناخته می‌شود که زیستگاه آن به دلیل شکار‌های بی‌رویه و تخریب محیط زیست، در معرض آسیب است. با وجود این، این گونه یک سلاح دفاعی غیرمنتظره را در اختیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسلولوریس حیوانی درختی است که عمدتاً در جنگل‌های استوایی و نیمه گرمسیری زندگی می‌کند، اما در مناطق جنگلی دیگر مانند جنگل‌های بامبو نیز یافت می‌شود. این پستانداران عمدتاً حشره‌خوار است و از سوسک‌ها، جیرجیرک‌ها، ملخ‌ها، پروانه‌ها و دیگر بی‌مهرگان کوچک تغذیه می‌کند و با زبان بلند و چسبناک خود آن را شکار می‌کند.

اسلولوریس

اسلولوریس حیوانی خجالتی و صلح طلب است که معمولاً با انتشار بوی تند، خش خش یا ترشحات سمی از غدد زیر بغل خود در برابر شکارچیان، از خود دفاع می‌کند. این سم با بزاق فعال می‌شود و می‌تواند باعث مرگ در پستانداران کوچک و شوک آنافیلاکتیک و مرگ در انسان شود.

با این حال، این استراتژی دفاعی ممکن است در برابر شکارچیان بزرگتر مانند مار‌ها یا پرندگان شکاری کافی نباشد.

اسلولوریس

اسلولوریس به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود و تجارت حیوانات خانگی در معرض انقراض است. این حیوانات اغلب برای فروش به عنوان حیوان خانگی شکار می‌شوند، اما سازگاری ضعیفی با زندگی خانگی دارند و اغلب به دلیل استرس، بیماری و سوءتغذیه زودرس می‌میرند.