حاشیه‌نشینان برای ثبت‌نام سند تا پایان سال فرصت دارند

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: ۲۰۲۰ محله هدف بازآفرینی شهری از مجموع ۵۴۰۰ محله شناسایی شده به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی ساکنان آنان در قالب طرح توسعه تحول اجتماعی محلات با همکاری ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدوده‌ها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند گفت: متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده از طریق منابع بانکی می‌توانند واحدهای فرسوده خود را مرمت، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

آئینی با اشاره به آئین‌نامه اجرائی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار کرد: موضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

وی در نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله افزود: خوشبختانه مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.facility.udrc.ir نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.