ورود سامانه بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و ورود سامانه بارشی به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درگفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

وی افزود: یکشنبه (۱۴ اسفند) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۱۵ اسفند) نیز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام بارش رخ خواهد داد.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۶ اسفند) گستره فعالیت این سامانه در غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از اصفهان و کردستان است همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد. بارندگی‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت. 

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۷ اسفند) سامانه بارشی ضمن تشدید در مناطق یاد شده، شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد. 

ضیاییان در ادامه گفت: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و از سه شنبه تا جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. 

وی افزود: دریای خزر سه‌شنبه مواج خواهد بود همچنین طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در نیمه غربی کشور پدیده باد و گردوخاک دور از انتظار نیست. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۴ اسفند ) کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۱۵ اسفند ) صاف و غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۴- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

انتهای پیام