استاندار: مجوز واردات گوشت قرمز به خوزستان اخذ شد

علی اکبر حسینی محراب در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل استانداری خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه با بازرگانان و تاجران برای واردات گوشت به استان شد و افزود: واردات گوشت از کشورهای اسلامی در اولویت باشد.
وی افزود: دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه در تامین گوشت قرمز با جدیت ورود کنند و مشکل کمبود گوشت قرمز را در استان برطرف نمایند.
استاندار خوزستان بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل دامپزشکی خوزستان، هیچگونه ممنوعیتی برای ورود گوشت قرمز از استان‌های دیگر وجود ندارد و باید هرچه سریعتر از این مسیر برای تامین گوشت استفاده کرد.
وی افزود: گوشت منجمدی که وارد کشور می‌شود کیفیت خوبی دارد در نتیجه برای جبران کمبود گوشت قرمز در استان باید توزیع گوشت منجمد را نیز افزایش داد.
استاندار خوزستان با اشاره به توزیع میوه شب عید در استان گفت: امسال بعد از ۱۰ سال تامین و توزیع میوه ایام نوروز به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که امسال بخش خصوصی در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد و رضایت مردم کسب شود در سال آینده نیز این کار به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
حسینی محراب با تاکید بر توزیع مناسب شکر در بازار از سوی شرکت‌های توسعه نیشکر در استان اظهارکرد: به همان میزانی که شرکت‌های توسعه نیشکر به استان‌های دیگر شکر می‌فروشند باید در استان نیز شکر عرضه کنند تا دچار مشکل و کمبودی در این بخش نشویم.
وی افزود: امسال با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، نمایشگاه کالاهای اساسی در اهواز و سایر شهرستان‌ها برای رفاه حال مردم برپا می‌شود.
استاندار خوزستان خواستار عرضه کالاهای مرغوب در این نمایشگاه از سوی دستگاه‌های مربوطه شد و افزود: هشت نمایشگاه عرضه کالای اساسی از ۱۷ اسفند ماه جاری تا ۲۷ فروردین ماه سال آینده در خوزستان دایر می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم تجلیل از اصناف درستکار و نیکوکار ادامه داد: مردم باید حضور بازرسان را در بازار ببیند و اطمینان داشته باشند که با اصناف متخلف برخورد می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور استان در ایام تعطیل نوروز نباید تعطیل باشند.
رضا فتوحی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۱به دلیل تعطیلی پنج روزه کشتارگاه‌ها در استان در بخش گوشت قرمز و مرغ با بحران مواجه شدیم.
در روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز در استان تا ۲ برابر افزایش یافته است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.