رتبه نخست خوزستان در بسیاری از آیتم‌های آسیب اجتماعی

مهران کریمیان در همایش تقدیر از خیرین استان خوزستان و اهدای جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی که امروز (۱۵ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به معلولان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، بیماران روانی و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی جامعه است، افزود: خدمات سازمان بهزیستی بسیار وسیع و گسترده است و بیش از ۲۰۰ فعالیت انجام می‌دهد و این سازمان به اندازه یک وزارت‌خانه وظایف دارد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر در سطح کشور بیش از ۷ میلیون نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند و در خوزستان بیش از ۱۹۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

کریمیان بیان کرد: ۱۰۶ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و ماهانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان مستمری تنها در خوزستان به خانوارهای تحت پوشش پرداخت می‌شود. البته خدمات دیگری نیز با کمک خیرین و موسسات خیریه به خانواده‌ها ارائه می شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف بهزیستی خوزستان مردمی‌سازی است و برنامه‌های مختلفی در این راستا در حال اجرا هستند تا برای انجام فعالیت‌ها، بیشتر از پتانسیل مردمی استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه مراکز بهزیستی حتی در دور افتاده‌ترین نقاط و روستاها در حال خدمات‌رسانی هستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز غیر دولتی با مجوز اداره‌کل بهزیستی در خوزستان در حال فعالیت هستند.

کریمیان بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی خوزستان توسط مردم، خیرین و این مراکز و موسسات انجام می‌شود و اگر این موسسات و مراکز در کنار ما نبودند، توان ادامه کار را نداشتیم و چرخ سازمان بهزیستی توسط این افراد می‌چرخد.

وی عنون کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۳ میلیارد تومان توسط موسسات خیریه و موسسات همکار بهزیستی در خوزستان جمع‌آوری و بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۹ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در سطح خوزستان گفت: زوج‌های تحت پوششی که در زندگی دچار مشکل می‌شوند و نیازمند دریافت آموزش‌های مهارت‌های زندگی، خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

کریمیان با اشاره به صنعتی بودن و ظرفیت‌های خوزستان بیان کرد: سازمان بهزیستی تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد اما به دلیل وسعت آسیب‌ها، گسترده بودن جامعه هدف بهزیستی و با توجه به رتبه اول یا دوم خوزستان از نظر جامعه هدف بهزیستی و رتبه نخست این استان در بحث آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از آیتم‌ها، به شدت نیازمند حمایت شرکت‌ها در بحث مسئولیت‌های اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی کودکان خیابانی تصریح کرد: در حال حاضر کودکان خیابانی یکی از معضلات و آسیب‌های شهرستان اهواز و برخی از شهرستان‌ها هستند و این وضعیت، نوپدید است و به دلیل مشکلات اقتصادی هر روز تعداد کودکان کار و خیابانی و کودکان زباله‌گرد بیشتر می‌شود و وسعت آسیب‌ها به سرعت در حال افزایش است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه در بحث کودکان خیابانی سه موسسه خیریه در حال فعالیت هستند، گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۳ هزار کودک خیابانی در سطح شهرستان اهواز داریم که با توجه محدود بودن اعتبارات برای ساماندهی این کودکان و زیبا شدن چهره شهر، نیازمند حمایت بیشتر صنایع هستیم تا از انحراف و مجرم شدن این کودکان و نوجوانان جلوگیری کنیم و آن‌ها را نجات دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم این کودکان از خیابان‌ها جمع‌آوری شوند باید خانواده‌هایشان را ساماندهی و مشکلات‌شان را رفع کنیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.