زمان قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی تغییر کرد

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، گفت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودرو‌های خارجی در روز‌های سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود، اما انجام قرعه‌کشی به زمانی دیگر موکول شد.

مهدی ضیغمی در گفتگو با فارس، درباره زمان برگزاری قرعه کشی خودرو‌های وارداتی، اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودرو‌های خارجی در روز‌های سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود، اما به دلیل زمان‌بر شدن استعلامات، قرعه‌کشی، در روزی دیگر، برگزار می‌شود، اما به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی طی روز‌های آینده خواهد بود.

وی گفت: اما فعلا زمان آن را به طور دقیق اعلام نمی‌کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودرو‌های وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت یادآور شد: به تعویق افتادن زمان برگزاری قرعه‌کشی برای بررسی دقیق استعلامات بوده است.

وی بیان داشت: فعلا قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS۵۵ و CS۳۵ پلاس عرضه می‌شود، اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات ۵۰۰ و فیات Tipo و همچنین هیوندا النترا عرضه شود.

ضیغمی افزود: تلاش ما این است که عرضه خودرو‌های وارداتی تا قبل از پایان امسال انجام شود.

پیش‌ثبت‌نام خرید خودرو‌های وارداتی از روز ۶ اسفند آغاز و تا ساعت ۲۴ روز ۱۳ اسفند ادامه داشت.

براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۰ هزار نفر متقاضی خرید خودرو‌های وارداتی در مرحله پیش ثبت نام شرکت کردند و بعد از استعلامات لازم، ثبت نام کنندگان قطعی مشخص می‌شوند.

اسامی افرادی در قرعه‌کشی به عنوان برنده قطعی اعلام خواهد شد که شرایط عمومی ثبت‌نام را داشته باشند یعنی دارای پلاک فعال انتظامی نباشند و یا متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد.

یکی از شروط ثبت نام برای خرید خودرو‌های وارداتی بلوکه شدن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی در نزد بانک بود.

براساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو، افرادی که قصد انصراف از خرید خودرو‌های وارداتی را دارند این امکان بعد از انجام قرعه‌کشی برای آن‌ها فراهم است. همچنین این افراد در صورت انصراف می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خود را اکنون در نزد بانک بلوکه است برداشت کنند.