به کمک پتروفن‌ها می‌توانیم اثرگذاری تحریم‌ها را کمتر کنیم

آقارضا فتوحی در نشست خبری رویداد فناورانه “پتروفن زون” که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان یک استان نفتی است که منابع بالایی دارد به این معنا که بیش از ۸۰ درصد منابع نفتی در استان خوزستان بوده است و حدود ۴۰ درصد از پتروشیمی‌های کشور در خوزستان هستند.
وی افزود: بهترین کاری که در بحث نوآوری می‌توان در خوزستان انجام داد و به آن توجه داشت این است که نسبت به حل بخشی از مسایلی که ما به خارج کشور نیازمند هستیم توجه ویژه کنیم.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: می توان به کمک شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد کنیم و به خاطر وجود صنایع پایین دستی در استان و به واسطه شرکت های دانش بنیان می توان کارهای مناسب و بیشتری را انجام و در نهایت تولید و اشتغال را افزایش دهیم.
مهمترین رکن برای ما اشتغال فارغ التحصیلان رشته های تخصصی است
فتوحی با بیان اینکه مهمترین رکن برای ما اشتغال فارغ التحصیلان رشته های تخصصی است، عنوان کرد: این موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار بخش های مختلف قرار گیرد و دستگاه ها و شرکت ها برای تحقق این مهم تلاش کنند.
وی با اشاره به توسعه خوشه های صنعتی در استان با محوریت صنایع پتروشیمی افزود: این صنایع می توانند لازمه توسعه پایدار استان باشند و در این راستا می توان اقتصاد دانش بنیان را دنبال کرد زیرا علاوه بر کاهش هزینه های تولید، بهره وری را افرایش می دهند و ما می توانیم از طریق صادرات صنایع مختلف، اشتغال بیشتری را به وجود بیاوریم.
فتوحی ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت های استان، بحث اشتغال و مشکلات مربوط به معیشت مردم را از طریق این صنعت حل کنیم. همچنین بتوانیم صنایع پایین دستی را رونق داده و ارزش اقتصادی را بالا ببریم.
وی بیان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری سال را با محوریت دانش بنیان نام گذاری می کنند ما موظف هستیم این موضوع را پیگیری کنیم. پتروفن کار بسیار نو و ارزشمندی است زیرا می توانیم از این راه بخشی از اثرگذاری تحریم ها را کمتر کنیم. همچنین در این زمینه توسعه صنایع پایین دستی یکی از موضوعات مهم است که باید به طور ویژه دنبال شود.
امکان تشکیل دبیرخانه دائمی پتروفن در خوزستان
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: ما باید شرایط لازم برای رونق شرکت های دانش بنیان را فراهم کنیم. البته پارک علم و فناوری هم زمینه بسیار خوبی برای حضور فناوران در عرصه های مختلف ایجاد کرده است. ما باید بر  اساس علم روز با دنیا رقابت کنیم لذا باید از همه پژوهشگران و دانشجویان بهره بگیریم و پتروشیمی ها استعدادهای استان را شکوفا کنند.
فتوحی عنوان کرد: می توان بحث خوشه های صنعتی را در پتروشیمی ها به عنوان یک پایلوت پیگیری کنیم تا بتوانیم اثرگذاری مناسبی در اشتغال، اقتصاد و نوآوری داشته باشیم.
وی افزود: می توان با همکاری پارک علم و فناوری استان دبیرخانه دائمی پتروفن را تشکیل دهیم و کمک‌ کنیم تا این کار رونق بگیرد و بتواند اثر خود را در اقتصاد استان ایفا کند.
اختصاص زمین برای استقرار شرکت های دانش بنیان در صنایع پتروشیمی
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت؛ امسال خوشبختانه نسبت به سال قبل هم بانک های ما تسهیلات بیشتری دادند و هم شرکت های نیمه دولتی ما در زمینه اشتغال استخدام هایی داشتند و همچنین از کارآفرینان بیشتری استفاده شد؛ طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، ۶۷ هزار خوزستانی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند.
فتوحی عنوان کرد: یکی از برنامه ریزی های ما این است که زمینی را برای استقرار شرکت های دانش بنیان در صنایع پتروشیمی اختصاص دهیم که کارهای اولیه آن در حال انجام است‌.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.