یک باند کلاهبردار حساب بانکی با سه هزار قربانی در خوزستان منهدم شد

سرهنگ علی حسینی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی دریافت چندین فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس فتای خوزستان، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت ها به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که علی‌رغم اینکه کارت‌های بانکی در نزد خود شهروندان بوده اما برداشت‌های صورت‌گرفته، از سوی کلاهبرداران حرفه‌ای و به صورت غیرمجاز انجام شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پس از هماهنگی با مراجع قضائی هویت اعضای باند سه نفره را در این خصوص که با استفاده و شگرد نصب کارت‌های کپی‌کارت و “اسکمیر” در قالب دستفروشان سیار اقدام‌ به کلاهبرداری از مردم می‌کردند، شناسایی و در چند عملیات موفق آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به برداشت ۱۰ میلیارد ریال از حساب شهروندان اعتراف کردند، افزود: در مجموع سه هزار مال باخته و شاکی این پرونده شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگاه اسکیمر، کارت‌های خام و کپی‌شده بانکی و وجوه نقد و زیورآلات، دستگاه هوشمند تلفن همراه و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد، گفت: متهمان به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و خریدهای نوروزی هستیم، از مردم انتظار می‌رود که حتما از فروشگاه‌های و مراکز معتبر خرید کرده و رمز بانکی را خودشان وارد کنند و در اختیار فروشندگان نگذارند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.