اجرای فاز سوم برنامه مکمل‌یاری مگادوز ویتامین آ در خوزستان

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به آغاز فاز سوم برنامه مکمل یاری مگادوز ویتامین آ برای کودکان دو تا پنج سال از شهریورماه امسال اظهار کرد: با توجه به نقش ویتامین آ در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر پنج سال به ویژه در دوران کرونا، فاز سوم برنامه مکمل یاری برای کودکان دو تا پنج سال در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز همزمان با سایر دانشگاه‌های مجری برنامه در کشور آغاز شد.

وی افزود: کودکان زیر دو سال به دلیل مصرف قطره آ+د یا مولتی ویتامین نیازی به این مگادوز ندارند اما این مکمل یاری برای کودکان دو تا پنج سال لازم است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ویتامین آ در مواد غذایی حیوانی و گیاهی وجود دارد. جگر، قلوه، شیر پرچرب، خامه، کره، پنیر پرچرب و زرده تخم مرغ منابع غذایی حیوانی دارای ویتامین آ و سبزی‌ها، میوه‌های زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره مانند هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، جعفری و کاهو منابع غذایی گیاهی حاوی این ویتامین هستند اما با توجه به نیاز این گروه سنی به این ویتامین علاوه بر مصرف منابع غذایی لازم است مکمل آن را نیز مصرف کنند.

بختیاری‌نیا بیان کرد: فاز اول برنامه مکمل یاری مگادوز آ از مهرماه سال ۹۹ در استان‌های کم برخوردار و از جمله استان خوزستان آغاز شد و با پوشش ۷۵.۶ درصد به پایان رسید. فاز دوم برنامه که از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شد نیز با پوشش ۸۵.۷ درصد به پایان رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فاز سوم برنامه مگادوز آ از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون ۱۲۹ هزار و ۵۸۶ کودک و تا پنج سال تحت پوشش دریافت این مکمل قرار گرفته‌اند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.