طرح آبرسانی به ۱۰ روستای رامشیر به بهره‌برداری رسید

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاحیه طرح‌های آبرسانی به روستاهای رامشیر که شامگاه ۲۰ اسفندماه با حضور استاندار خوزستان و فرمانده قرارگاه کربلا در رامشیر برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم در سالی که گذشت جهادی عمل کرد و شرکت آب و فاضلاب خوزستان با حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور توانست با آبرسانی به یک هزار و ۷۵۳ روستای استان (از ابتدای دولت تاکنون)، پیشتاز آبرسانی در کشور باشد.
وی افزود: پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر در فاز اول وارد مدار بهره‌برداری شد و ۱۰ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: اجرای این طرح در حالی است که از این ۱۰ روستا ۴ روستا هیچ شبکه آبرسانی نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شدند که خوشبختانه مشکل آبرسانی آن‌ها حل شده است.
کرمی نژاد بیان کرد: در فاز اول آبرسانی به روستاهای هدف در شهرستان رامشیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب توسط قرارگاه کربلا اجرا شده و اعتبار این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۳۰ کیلومتر خط انتقال توسط آبفا اجرا شده است که ۸ روستای دیگر با اجرای این پروژه آبدار شده است و در مجموع برای آبرسانی به روستاهای رامشیر ۹۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۱۸ روستای رامشیر آبدار شده است.
وی عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه تصفیه‌خانه مشراگه در حال ساختن است و تا نیمه اول سال آینده عملیات ساخت آن انجام می‌شود تا مشکلات این بخش به صورت کلی برطرف شود.
کرمی نژاد افزود: این پروژه با همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در خوزستان اجرا شده است و سردار خادم سید الشهدا، سردار شاهوارپور در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی همکاری بسیار خوبی با مجموعه ما دارند و جمعیت تحت پوشش این طرح بیش از ۲ هزار نفر در فاز اول است.
وی تصریح کرد: برای آبرسانی به ۱۷۵۳ روستای خوزستان بیش از یک هزار و ۲۴۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در مدت زمان یک سال انجام شده است و ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز افزایش تولید آب در استان داشته‌ایم.
مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: با عزم و اراده دولت در بخش آبرسانی به روستاهای محروم و حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور در تلاش هستیم تا پایان سال آینده روستای بدون آب در استان وجود نداشته باشد و یک بار برای همیشه مشکل آب شرب روستاهای خوزستان برطرف شود.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.