حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال تایید شد

دیوان عالی کشور اعلام کرد: «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکه النضال»، فردی است که حسب محتویات و مستندات موجود در پرونده‌اش و اقاریری که داشته عملیات‌های تروریستی متعددی را علیه مردم ترتیب داده که یکی از آن‌ها حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ است که این اقدام تروریستی منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان ازجمله یک کودک و مجروح شدن ۲۴۹ نفر دیگر شد.
گروهک حرکه النضال به سرکردگی «چعب» اقدامات تروریستی خونبار دیگری را نیز علیه امنیت مردم ایران انجام داده که از جمله آنها بمب‌گذاری در اماکن دولتی و سرقت مسلحانه بوده و در مجموع اقدامات تروریستی اعضای این گروهک، ۲۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شده‌اند.
چعب آخرین نفر از سردستگان این گروه بود که با هوشیاری نیروهای حافظ امینت مردم ایران پس از خروج از سوئد با شگردهای اطلاعاتی دستگیر شد، وی سالها در کشور سوئد مستقر بود و از امکانات و تسهیلات دولت و دستگاه امنیتی این کشور بهره‌مند می‌شد.
پس از دستگیری متهم، تکمیل تحقیقات و نهایتاً صدور کیفرخواست، جلسات متعدد دادگاه با حضور متهم، وکلای وی و شکات و خانواده شهدای ترور برگزار شد.
دادگاه با توجه به ادله و امارات موجود در پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست و فرج الله چعب را به اعدام محکوم کرد.
در نهایت پس از فرجام‌خواهی وکلای متهم، پرونده در دیوان عالی کشور مجددا مورد بررسی‌های همه‌جانبه و دقیق حقوقی و قضایی قرار گرفت.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.