تاکسیرانی اهواز مجوز افزایش نرخ کرایه را صادر نکرده است

امیر صفی‌خانی در خصوص افزایش نرخ کرایه در روزهای پایان سال اظهار کرد: نظارت‌ها و گشت‌های بازرسی توسط ۲۰ نفر در تمام خطوط به صورت چرخشی و گردشی در حال انجام است و نیروها تا ساعت ۲۲:۳۰ در پایانه‌ها حضور دارند.
وی افزود: این سازمان مجوز افزایش نرخ کرایه را صادر نکرده است اما مانند سایر شهرها در حال طی مراحل تصویب افزایش نرخ کرایه برای سال ۱۴۰۲ هستیم. مطالعات این کار انجام شده و امیدواریم نرخ پیشنهادی به شورای شهر ارائه و مقدمات تصویب آن آنجام شود.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز در خصوص افزایش خودسرانه کرایه تاکسی گفت: رانندگان تاکسی نرخ کرایه را افزایش نداده‌اند و اگر هم کرایه افزایش یافته در حوزه مسافربرهای شخصی غیرمجاز بوده است هر چند نمی‌توان گفت بین ۲، ۳ هزار تاکسی اهواز تخلفی انجام نشده است.
صفی‌خانی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ برگه نرخ‌نامه در تاکسی‌های سطح شهر اهواز نصب شده و مسافران به محض سوار شدن در تاکسی، روی شیشه جلو مشخصات خودرو، راننده و نرخ کرایه را می‌بینند و اگر تخلفی در این زمینه رخ دهد، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری یا بازرسان مستقر در پایانه‌ها گزارش دهند تا با راننده متخلف برخورد شود.
وی بیان کرد: یکی دو سال بود که کمیته انضباطی تاکسیرانی اهواز برگزار نشده بود اما در پنج ماه گذشته چهار جلسه کمیته انضباطی در این سازمان برگزار شده و با ۱۰۰ راننده تاکسی متخلف برخورد شده است. برخوردها در زمینه تخلفات مختلف از جمله دریافت کرایه بیشتر، فعالیت در خطوط غیر از خطوط درج شده در پروانه، عدم تمدید پروانه در موعد مقرر و حمل بار تجاری با تاکسی بوده است.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز در خصوص اخذ کرایه بیشتر توسط رانندگان تاکسی در حضور بازرسان این سازمان، گفت: اینکه گفته شود همه رانندگان تاکسی کرایه بیشتری دریافت می‌کنند قابل قبول نیست. در بحث اضافه کرایه، مماشاتی با رانندگان تاکسی نداریم و همه تلاش در حال انجام است که نگذاریم بی قانونی ترویج داده شود که امیدواریم به بهترین شکل این کار را انجام دهیم.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.