بارش باران در غالب نقاط کشور/ کاهش دما تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در غالب نقاط کشور و کاهش دمای ۱۰ درجه‌سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۲ اسفند) در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب یزد و غرب کرمان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: بیشینه بارش در این روز در نواحی شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام، جنوب لرستان  شمال بوشهر، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال غرب فارس خواهد بود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و چهارشنبه (۲۴ اسفند) در بخش‌هایی از کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیاییان اضافه کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری مجددا در نوار غربی کشور بارش آغاز خواهد شد. 

وی افزود: پنجشنبه (۲۵ بهمن) در نواحی شمال غرب غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت و در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. 

به گفته ضیاییان جمعه (۲۶ اسفند) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد. 

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۳ اسفند ) قسمتی ابری و وزش باد  و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۲۴ اسفند ) نیمه‌ابری گاهی بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز ارومیه و شهر کرد با دمای ۱ درجه سانتیگراد و فردا شهرکرد و ارومیه با دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 

انتهای پیام