مهمترین تغییرات آزمون ارشد ۱۴۰۲/برنامه‌ای برای واگذاری کامل پذیرش به دانشگاه‌ها نداریم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که این سازمان برنامه‌ای برای واگذاری کامل پذیرش در آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاهها ندارد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای واگذاری برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاهها نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش در دوره دکتری به این صورت است که ۵۰ درصد نمرات به صورت کتبی و ازطریق آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور کسب می‌شود و  ۵۰ درصد مابقی نیز از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی توسط دانشگاه ها تعیین می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مسیر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد یه شکلی طی می‌شود که دانشگاه‌ها نقش زیادی در پذیرش داشته باشند، اظهار کرد: برگزاری این آزمون در اسفند ماه به این دلیل است که دانشگاه ها فرصت بیشتری برای بررسی شرایط علمی داوطلبان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فعلا برنامه‌ای برای واگذاری کامل برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌ها و حذف صد درصدی برگزاری ترکیبی این آزمون‌ها نداریم .

دکتر پورعباس از برنامه سازمان سنجش آموزش کشور برای تجمیع زمان برگزاری آزمون‌های این سازمان خبر داد و گفت: اولین تجمیع آزمون‌ها را برای دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را داشتیم و دنبال این هستیم که سایر آزمون‌های سازمان نیز در این راستا تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها در یک روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شیوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد کرد به این صورت که تعداد سئوالات آن کاهش می‌یابد. در واقع تاکنون به این شکل بود که در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون چهار ساعت و نیم تعیین شده بود که تلاش می‌کنیم زمان آزمون به سه یا سه ساعت و نیم کاهش یابد.

انتهای پیام