علل تصادفات جاده‌ای خوزستان احصا شود / برخورد جدی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای ترافیک استان خوزستان با تأکید بر اصلاح دوربرگردان‌ها اظهار کرد: موضوع ترافیک در استان خوزستان را باید به صورت علمی دنبال کنیم و دور برگردان‌ها در جاده‌های چهاربانده مهندسی شوند.

حسینی محراب با بیان اینکه علل تصادفات جاده‌ای احصا شود، افزود: شهرداری با کمک پلیس راهور به گونه‌ای عمل کند که جریان عبور و مرور به آسانی انجام شود.

وی بر جدول‌بندی جاده‌ها تأکید کرد و گفت: میزان توجه و عملکرد مدیران در بخش ترافیک و کاهش تصادفات ملاک سنجش آن‌ها خواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: علل تصادفات جاده‌ای توسط راهور، پلیس راه و نیروی انتظامی بررسی شود؛ نصب علائم هشداردهنده و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروها برای جلوگیری از بروز حوادث مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: از ظرفیت هنر و رسانه برای ساخت کلیپ و انیمیشن با محتوای خاص هشداردهنده در این ایام استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید جریمه‌های سنگین برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شود، گفت: برگزاری کلاس‌ توجیهی برای رانندگان پایانه‌ها مدنظر قرار گیرد تا به جدیت مسئله پی ببرند.

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت استقرار خودروهای پلیس، هلال احمر و اورژانس در نقاط حادثه‌خیز گفت: کار ساخت مجتمع‌های بین راهی به تعاونی‌ واگذار شود تا ضمن درآمدزایی و اشتغال‌زایی زمینه آرامش و آسایش مردم فراهم شود.

حسینی محراب گفت: دوربین‌های دورن‌شهری باید فعال باشند و به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت شود زیرا یک دوربین می‌تواند به عنوان کاهنده تصادفات و تخلفات عمل کند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی در پایان با بیان اینکه روابط عمومی‌های دستگاه‌های سطح استان خوزستان باید به فرهنگ ترافیک بپردازند، گفت: با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی براساس قانون به شدت برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.