افتتاح نخستین خانه محیط زیست خوزستان در اهواز

محمد جواد اشرفی اظهار داشت: هنوز مسائل محیط زیستی در باور مدیران کشور جایگاه واقعی خود را ندارد و به همین منظور تصمیم گرفتیم که برای اشاعه فرهنگ محیط زیست ورود کنیم .

وی افزود: در تمام دنیا مردم مدیران و حاکمان را به رعایت مسائل محیط زیستی ملزم می کنند و در قرن حاضر مسائل محیط زیستی در تمام دنیا مورد توجه است.

اشرفی ادامه داد: در نظر داریم که در تمامی اداره های فرهنگ و ارشاد استان خانه های محیط زیست راه اندازی شود و این خانه ها به مردم و فعالان این حوزه سپرده خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: اگر فشارهای مردمی در موضوعات مختلف محیط زیستی نباشد در نهایت نتایج مطلوبی را در بسیاری از پروژه های مرتبط با محیط زیست نخواهیم داشت.

وی افزود: در سه سال گذشته تصمیم بر این گرفته شد که برای کنترل گرد و غبار شن زارهای غرب استان مالچ پاشی شود که با به چالش کشیدن این موضوع از سوی فعالان محیط زیست در نهایت استفاده از مالچ نفتی در محیط زیست کنار گذاشته شده است و برای تثبیت شن زارها از مالچ های دوستدار طبیعت استفاده می شود و شرکت های دانش بنیان به سمت تولید مالچ طبیعی حرکت کرده اند.

در ادامه این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در بسیاری از عرصه ها حضور محیط زیست دیده می شود، به عنوان مثال در خصوص فلرهای نفتی از سالیان گذشته قرار بود که جمع آوری شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، تعدادی از آن ها در سال های اخیر برچیده شده و امید است به طور کلی جمع آوری شود.

حجت الاسلام کلاه کج ادامه داد: اگر توجه جدی در حوزه محیط زیست شود به ویژه از ناحیه مدیران ارشد ، خوزستان و اهواز زیبا خواهیم داشت.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد آمادگی همکاری برای اشاعه فرهنگ محیط زیست را دارد، ۱۵۴ مجموعه فرهنگی در خوزستان وجود دارد که اگر نیاز است در تمامی این مکان ها خانه محیط زیست ایجاد می شود.

روز چهارشنبه برای نخستین بار در خوزستان خانه محیط زیست در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز برای فعالیت محیط زیستی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ایجاد شد.

منبع: ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.