سرقت بیش از هفت هزار درب منهول فاضلاب در اهواز

افشین حاتمی با اشاره به اینکه سرقت هر درب منهول، در ابتدا سلامت، جان و مال شهروندان به خطر می‌افتد و باعث بروز مشکلات در تردد وسایل نقلیه نیز می شود گفت: چنین اقدامی، احتمال سقوط کودکان به درون شبکه فاضلاب را ایجاد کرده و می تواند خسارات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: همچین با پر شدن منهول از نخاله و زباله، انسداد خطوط و در نتیجه پس‌زدگی شبکه فاضلاب ایجاد میشود که با گذشت زمان، نیروی انسانی و تجهیزات را مستهلک می‌کند.

مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز با بیان اینکه انسداد شبکه فاضلاب موجب فرسودگی و ریزش خطوط فاضلاب به دلیل ناپایداری زمین می‌شود ادامه‌داد: آبفای اهواز بر اساس وظایف ذاتی، عملیات جایگزینی و نصب درب منهول‌های سرقت شده را در اسرع وقت اجرا می‌کند.

حاتمی با اشاره به هزینه‌های سنگین ناشی از این سرقت‌ها اظهارکرد: در فصل پاییز حدود ۵۰۰ حوضچه فاضلاب تعمیر و بهسازی و حدود ۲ هزار درب و رینگ جدید جایگزین موارد سرقتی شد که آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه با سرقت درب و رینگ دریچه فاضلاب و جایگزینی مجدد آن شرکت متحمل هزینه‌های بالایی خواهد شد خاطرنشان‌کرد: سال گذشته بیش از یک ماه حقوق تمام کارکنان شرکت صرف هزینه خرید درب و رینگ فاضلاب شده است.

وی با اشاره به سرقت هفت هزار و ۵۱۰ درب و رینگ سرقت شده از ابتدای سال تاکنون اظهارکرد: نبود درب و رینگ دریچه فاضلاب در روزهای بارانی بیشتر اهمیت پیدا کرده و مشکلات را دوچندان میکند و پس از هر بارندگی و دفع روان آب‌ها باعث ورود نخاله‌های ساختمانی و اجسام سخت به درون منهول‌های فاضلاب میشود که پس زدگی فاضلاب، بوی تعفن و مشکلات بهداشتی و چهره زشت شهر را به دنبال دارد.

حاتمی افزود: از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا سرقتی با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس نیروی انتظامی و یا سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب اهواز تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

سرقت درب های منهول در اهواز به معضلی جدی تبدیل شده و بارها باعث به خطر افتادن جان کودکان بر اثر سقوط در سامانه فاضلاب شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.