۴۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت در خوزستان شناسایی شده است

دکتر پژمان بختیاری نیا بیان‌کرد: تقویت بیماریابی هپاتیت C، گام های موثری در زمینه حذف این عفونت صورت پذیرفته است؛ از ابتدای سال جاری برای ۸۶۷ نفر از افراد در معرض خطر تست سریع هپاتیت C انجام شده که از این تعداد ۶۵ مورد آن مثبت گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه عفونت مزمن هپاتیت C عامل اصلی نارسایی، سیروز و سرطان کبد است افزود: علایم این بیماری بیشتر غیر اختصاصی و زردی ،کاهش اشتها، خستگی، تهوع درد های مفصلی یا عضلانی و کاهش وزن را شامل می‌شود.

بختیاری نیا ادامه‌داد: هپاتیت C واکسن ندارد ولی در حال حاضر درمان‌های موثر و خوبی برای افراد مبتلا وجود دارد که در صورت درمان مناسب، بیش از۹۵ درصد بیماران هپاتیت C در عرض سه تا ۶ ماه به‌صورت کامل درمان می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: داروهای هپاتیت C به‌صورت خوراکی با عوارض جانبی کمی تجویز می‌شوند و بیماران می‌توانند با داشتن یک آزمایش pcr اولیه مثبت نسبت به درمان دارویی رایگان اقدام کنند.

وی توضیح‌داد: مرکز مشاوره هپاتیت در اهواز واقع در زیتون کارمندی آماده ارایه خدمات مشاوره و درمان رایگان به مردم استان است و از نیمه دو سال ۹۷ راه اندازی شده است.

هپاتیت C (به انگلیسی: Hepatitis C ) نوعی عفونت است که عمدتاً کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ویروس هپاتیت سی (HCV)علت این بیماری است. هپاتیت سی اغلب هیچ علائمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود، و پس از چند سال به سیروز کبد می انجامد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.