پیوست‌های توسعه گردشگری سواحل و بنادر خوزستان تدوین می شود

بهروز آقایی در جریان بازدید اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر از شهرهای ساحلی استان در جمع خبرنگارن اظهارکرد: اعضای این ستاد به صورت کارشناسی از محل های ایمن گردشگری دریایی در رودخانه زهره، اسکله خورسیف، اسکله بحرکان، پارک ساحلی مجیدیه بندرماهشهر و همچنین پارک ساحلی بندرامام خمینی(ره) بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه کمیته گردشگری دریایی در حوزه سواحل و بنادر خوزستان فعالیت خود را از هفته‌های گذشته آغاز کرده است گفت: یکی از اولویت‌های مهم این کمیته برای پذیرش مسافران نوروزی را باید رعایت الزامات ایمنی گردشگران دانست که در همین راستا فرآیندهای لازم برای توجه هرچه بیشتر به این موضوع و اجرایی شدن استانداردهای لازم به خوبی تسهیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه‌کرد: توسعه گردشگری دریایی، معرفی ظرفیت‌های سواحل و بنادر در کسب و کارهای محلی و اقتصاد دریامحور استان، ارائه خدمات بهینه و ایمن، اصلی ترین رویکرد کمیته گردشگری دریایی در حوزه سواحل و بنادر خوزستان محسوب می‌شود.

آقایی با توجه به اهمیت رونق گردشگری استان و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار این حوزه خاطرنشان‌کرد: پیوست‌های توسعه گردشگری سواحل و بنادر استان در حال تهیه و برخی از برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده نیز در حال بروزرسانی هستند.

وی یادآورشد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به عنوان متولی بنادر و سواحل استان در تلاش است با همکاری کمیته مربوطه در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، نوروز ۱۴۰۲ با ایمنی و رفاه بیشتری نیست به گذشته برای گردشگران همراه باشد.

رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان یادآورشد: تاکنون همکاری‌های خوبی بین این کمیته، فرمانداران و دستگاه‌های متولی شهرستان‌های ساحلی استان خوزستان صورت گرفته و امیدواریم تا پایان نوروز این تعاملات بین بخشی ادامه داشته باشد.

گفتنی است، در چارچوب کمیته‌های چندگانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در استان خوزستان، کمیته گردشگری دریایی تشکیل شد که در حکمی از سوی علی‌اکبر حسینی استاندار خوزستان، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به سمت رئیس کمیته مذکور منصوب گردید.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.