هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع بارندگی از روز سه شنبه

در این اطلاعیه آمده است: ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری از اوایل وقت سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه به تناوب سبب رگبار و رعد و برق در عمده نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه ای در بیشتر نقاط استان و احتمال ریزش تگرگ و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه به تناوب سبب رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی، وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد به طوریکه موج اول این سامانه طی امروز و موج دوم آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بر روی استان تاثیرگذار خواهد بود.
محمد سبزه زاری افزود: پتانسیل بارشی موج دوم این سامانه بیشتر بوده و از هسته سردتری نیز برخوردار است که باعث کاهش دما طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در استان خواهد شد.
وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته استان در سوسنگرد ۳.۳، و بستان ۳.۶ میلیمتر گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰ و ایذه با ۶.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۸.۹ و حداقل ۱۶.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.