خبر خوش برای جاماندگان ثبت‌نام خودروی داخلی






۱۲۹۷۹۸۳




متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال قبل حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به‌نام سازمان حمایت افتتاح کرده اند، چنانچه از ۲۶ تا ۲۹ اسفند نتوانستند ثبت نام کنند، امروز و فردا (هفتم و هشتم فروردین) نیز مهلت ثبت‌نام خواهند داشت.

ایرنا: متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال قبل حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به‌نام سازمان حمایت افتتاح کرده اند، چنانچه از ۲۶ تا ۲۹ اسفند نتوانستند ثبت نام کنند، امروز و فردا (هفتم و هشتم فروردین) نیز مهلت ثبت‌نام خواهند داشت.

همچنین متقاضیانی که در مهلت یاد شده حساب وکالتی افتتاح کرده اند اما بانک‌ها اسامی آنها را به سامانه یکپارچه ارسال نکرده اند نیز می توانند در روزهای یاد شده ثبت نام کنند.

خبر خوش برای جاماندگان ثبت‌نام خودروی داخلی

ملاک ثبت نام در سامانه esalecar.ir در این مرحله، فقط و فقط اعلام اسامی متقاضیانی است که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی با سازمان حمایت ایجاد کرده اند از سوی بانک‌هاست و بنابراین اگر فردی در سامانه با اشکال مواجه می‌شود باید علت را از بانک خود سوال کند که چرا اسمش ارسال نشده است؟

پس از ثبت نام همه متقاضیان که تا هشتم فروردین به پایان می‌رسد، کار بررسی اطلاعات متقاضیان (با توجه به شرایط ذکر شده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودروهای داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

برپایه این گزارش، در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت نام و خودرو خود را انتخاب کردند)، اما عده ای هم بودند که به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودرو، حساب وکالتی به نام ایران خودرو را ایجاد کرده بودند که باید به نام سازمان حمایت تغییر می یافت و به همین دلیل حذف شدند.

با توجه به این مساله، وزارت صمت در آخر بهار مجدد در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام خواهد گذاشت و افراد حذف شده در این نوبت می‌توانند کمتر از سه ماه دیگر جهت خرید خودرو ثبت نام کنند.