آلمان بزرگترین اعتصاب چند دهه اخیرش را تجربه می‌کند

روزنامه بیلد هشدار داد حمل و نقل عمومی در سراسر آلمان از روز دوشنبه متوقف می‌شود و این کشور ۸۳ میلیون نفری را در وضعیت “آشوب ترافیکی” قرار می‌دهد. آنچه که بزرگترین اعتصاب سراسری در چند دهه اخیر خوانده می‌شود توسط چندین اتحادیه کارگری قدرتمند سازماندهی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آرتی، این شرکت اعلام کرد که تمامی خدمات قطارهای راه‌آهن آلمان، دویچه بان، به دلیل اعتصاب به طور کامل متوقف خواهد شد.

خدمات قطار منطقه‌ای به شدت کاهش خواهد یافت، در حالی که قطارهای شهری مسافت کوتاه، که در آلمان به نام S-Bahn شناخته می‌شوند، نیز فعال نخواهند شد.

در هفت ایالت آلمان – بادن-وورتمبرگ، هسن، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن، زاکسن، راینلاند-فالتز، و بخش هایی از بایرن – کارگران حمل و نقل محلی نیز به اعتصاب خواهند پیوست، به این معنی که تمام اتوبوس ها، قطارها و ترامواها در اعتصاب خواهند بود.

انجمن فرودگاه‌های کشور، ADV، پیش از این تخمین زده بود که حدود ۳۸۰۰۰۰ مسافر در روز دوشنبه به دلیل اعتصاب نمی توانند پرواز کنند. این پیش از تعطیلات عید پاک در آلمان است که از دوشنبه در نیدرزاکسن و شهر برمن آغاز می شود.

مجله اشترن در مورد “آشوب ترافیک” در بزرگراه ها هشدار داد، در حالی که بیلد این توقف کار برنامه‌ریزی شده را “بدترین اعتصاب در ۳۱ سال اخیر” خواند و افزود که آلمان آخرین بار در سال ۱۹۹۲ چنین چیزی را تجربه کرد.

اشترن همچنین آن را به عنوان “اعلان جنگ علیه تامین کنندگان زیرساخت کشور” عنوان داشته است.

این اعتصاب نتیجه درخواست‌های چند سندیکای بزرگ برای افزایش دستمزد است. اتحادیه خدمات عمومی، وردی، به دنبال افزایش دستمزد ۱۰.۵ درصدی است، حداقل ۵۰۰ یورو برای حدود ۲.۵ میلیون کارمند دولتی. اتحادیه راه‌آهن و حمل‌ونقل (EVG) خواهان افزایش ۱۲ درصدی دستمزدها است اما نه کمتر از ۶۵۰ یورو.

اتحادیه ها تورم و افزایش قیمت کالاها را عامل این بحران می‌دانند. فرانک ورنکه، رئیس وردی، به بیلد گفت: حداقل دستمزد “به اندازه کافی بالا” برای کارمندان با درآمدهای پایین تا متوسط لازم است تا بتوانند با موفقیت از اثرات افزایش قیمت‌ها عبور کنند. آنها بیشترین ضربه را از تورم می خورند. همه باید یخچال را پر کنند. قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است، برق و گاز نیز افزایش یافته است. آلمان، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، در سال گذشته با کاهش تدریجی اتکای خود به منابع انرژی روسیه، با مشکلات اقتصادی مواجه شد. اگرچه اتحادیه اروپا واردات گاز از خط لوله روسیه را ممنوع نکرد، اما به دلیل تحریم‌های مربوط به اوکراین و خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم، جریان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در اوایل ماه مارس، موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو هشدار داد که آلمان ممکن است در سال ۲۰۲۳ با رکود اقتصادی مواجه شود.

انتهای پیام