سیدناصر و کمالی؛ آغاز پروژه مشترک در شرکت نفت گچساران

بهنام عکاشه؛

e-org شرکت نفت گچساران در عصر چهارشنبه دو عزل و نصب نمادین را ثبت نمود؛ عزل رضا رادمنش و سیدنعمت اله اسدی و انتصاب سیدحسن حسینی و مرتضی انصاری.

هر چند برخی دو عزل و نصب عصر چهارشنبه را امتیازاتی از سوی کمالی و اهواز به حسینی ها برای آرام کردن فضا می دانند ولی اخبار رسیده حاکی از عزم جدی و حتی شخصی کمالی برای تغییرات جدی و همه جانبه است و او ظاهرا در همین مدت کم فهمیده فضا برای کارکردن چندان مساعد نیست.

انتصاب مرتضی انصاری مراسخانی از نزدیکان خانواده حسینی کمی بیش از دیگر اخبار مورد توجه مخالفین قرار گرفت. اما بررسی جغرافیایی این انتصاب و حتی انتصاب حسینی و عزل رادمنش و اسدی نشان می دهد سیدناصر حالا پاشنه آشیل خود را یافته و سعی در ترمیم آن دارد.

او از بویراحمد کاسته و به باوی و مراسخون که از لحاظ فرهنگی جزئی از آن است روی آورده است و این صفحه جدیدی در چینش راهبردهای انتخاباتی سیدناصر حواهد بود.

او به درستی دریافته وقت آن را ندارد با طوایف مردد رودربایستی نماید و این قابل درک است. تنها ۹ ماه به انتخابات مانده است و او می داند در بویراحمد چه خبر است و بیش از این منتظر ایستادن از سوی او خطا خواهد بود.

پیش از این سیدقدرت با پاکدل و تاجگردون با باورصاد، پروژه حذف یا پاکسازی را آغاز کرده بودند و این بار نیز به نظر می رسد پروژه مشترک سیدناصر و کمالی در همان راستاست.

حالا باید منتظر واکنش تاجگردون در کوهگل باشیم.

باید دید او می تواند فضا را از نفت گچساران به سیسخت ببرد و نعمت اسدی و رضا رادمنش را هم مانند صیدالی با خود به کوهگل ببرد؟

برخی زمان را برای موضع گیری چندان مناسب ندانسته و معتقدند باید منتظر عزل آس های دیگر نفتی بویژه پورهادی ماند.

هر چه باشد کمالی و سیدناصر با شروع طوفانی خود لرزه بر دل نفتی های منتقد و حامیان بیرونی شان انداخته اند. خواب های طلائی مدیران تاجگردونی در نفت پایان یافته و دوره هزینه دهی فرا رسیده است.

روزها، هفته ها و ماه های پیش رو باید منتظر واکنش های تاجگردون و جعفری و حتی فولادی باشیم. باید دید اینها می توانند سدی در برابر موج سهمگین اخیر باشند؟

با تمام این تفاسیر برخی زمان آمدن کمالی و آغاز تغییرات را بازی دو سر باخت می دانند چه بر فرض پایان پروژه مشترک این دو، بایستی منتظر افزایش مطالبات اجتماعی در پس آن بود. مطالباتی که تا کنون سیدناصر نسبت به پاسخگوئی به آن لااقل در حوزه نفت و پتروشیمی عاجز مانده است.

زمان به ضرر او در گذر است. کمترین برآورد خطائی می تواند همه آرزوهای حسینی ها و تبدیل به سناتور گچساران و باشت را به خاطره بسپارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.