وزیر انرژی قطر: اروپا منتظر تشدید کمبود نفت و گاز باشد

وزیر انرژی قطر: اروپا منتظر تشدید کمبود نفت و گاز باشد

به گزارش یورونیوز، سعد الکعبی روز سه‌شنبه (دوم خرداد) طی یک نشست خبری در دوحه «زمستان گرم» و «رشد کند اقتصاد» در سال ۲۰۲۲ را تنها عامل نجات اروپا در سال گذشته میلادی خواند و گفت: اگر اقتصاد در سال ۲۰۲۴ به‌دلیل زمستان عادی پارسال رشد کند را رقم بزند، فکر می‌کنم بدترین وضع هنوز در راه است.
وی با هشدار به کشورهای اروپایی افزود: اگر اروپایی‌ها متوجه این موضوع نشوند، اگر برنامه درستی نداشته باشند، اگر از شرکت‌های نفت و گاز شیطان بسازند و نخواهند سر صحبت با تولیدکنندگان بنشینند، با مشکل روبه‌رو می‌شوند زیرا واقعیت خودش را تحمیل خواهد کرد.
پس از آغاز تنش‌های روسیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و وضع تحریم‌ها علیه مسکو، اروپایی‌ها به‌دلیل افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی از بروز کمبود نفت و گاز نگران بودند، با این حال زمستان معتدل پارسال در کنار تدابیر اتحادیه اروپا برای جانشین کردن واردات گاز روسیه از سوی کشورهای دیگر از جمله قطر سبب شد بحران در حوزه انرژی اتفاق نیافتد.
وزیر انرژی قطر، که افزون بر دارا بودن سمت وزارت انرژی، مدیرعامل شرکت قطر انرژی را هم به‌عهده دارد، پیش‌تر تصریح کرده بود که اروپا برای تأمین ذخیره گازی سال آینده میلادی خود باز هم با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
این در شرایطی است که بعضی از کشورهای اروپایی از هم‌اکنون در فکر تأمین ذخایر گازی برای زمستان آینده هستند.
آلمان در ماه ژانویه از افتتاح دو پایانه گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) خود خبر داده بود، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان روز دوشنبه (یکم خردادماه) به‌منظور مذاکره برای واردات ال‌ان‌جی وارد دوحه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.