مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: اطلس اقتصادی خوزستان برای به صفر رساندن آمار بیکاری استان تدوین شد

اصغر رشنودی در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: این اطلس شامل ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اقتصاد مرز، کشاورزی، صنایع راهبردی، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی است.

وی اجرای این اطلس را نیازمند همراهی همه دستگاه‌های استان خوزستان دانست و ادامه داد: اجرای اطلس اقتصادی خوزستان در کوتاه مدت توان بهبود وضعیت اشتغال و کاهش چشمگیر بیکاری در این استان را دارد.

رشنودی تعامل میان دستگاه‌ها را ضرورت ایجاد اشتغال دانست و گفت: اشتغال نقطه اشتراک مطالبه تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مردم و دولت است حال آنکه به دلیل فقدان طراحی درست صنعتی، نداشتن نگاه آمایشی و تکمیل نشدن زیست بوم ارزش افزوده استان خوزستان همچنان از بیکاری رنج می‌برد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به خوزستان در اوایل اردیبهشت ماه امسال اظهار کرد: اشتغال و مسکن مهمترین اولویت خوزستان در سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات اشتغال در استان گفت: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال وارد خوزستان شده که از این مبلغ فقط ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده و ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت نشده است.

تسهیلات مشاغل خانگی دزفول در سال جاری ۲ برابر شد

رشنودی با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان دزفول در مشاغل خانگی یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تعیین شده است، بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی دزفول در سال جاری به دلیل ظرفیت‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر تعیین شده است.

وی با اشاره به جذب اندک اعتبارات محل تبصره ۱۶ در دزفول افزود: یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از سهمیه دزفول از محل تبصره ۱۶ شهرستان باقی مانده که با توجه به اینکه فرصت پرداخت این تسهیلات تا پایان خرداد ماه امسال است باید پیش از پایان این مهلت هماهنگی مناسبی در شهرستان برای جذب این تسهیلات ایجاد شود.

جمعیت بیکار استان خوزستان حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است که بر این اساس در سفر اخیر آیت الله رییسی و هیات دولت به خوزستان در ماه جاری سهمیه امسال اشتغال خوزستان در سال جاری ۶۳ هزار نفر تعیین شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.