شاید استراحت کنم و یا به تیم دیگری بروم/ از نظر روحی خسته هستم

شاید استراحت کنم و یا به تیم دیگری بروم/ از نظر روحی خسته هستم

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل محمدی درباره ثبت هت تریک قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر فوتبال گفت: ابتدا درگذشت یکی از هواداران فوتبال را که هنگام بازگشت از دیدار فینال جام حذفی دچار حمله قلبی شد تسلیت می‌گویم. من کمترین سهم را در این موفقیت دارم. برای خودمان هم باور اینکه به چنین موفقیتی برسیم سخت بود. ولی با اعتمادی که به هم داشتیم تصمیم گرفتیم با هم ببندیم. اراده خاصی در تیم ایجاد شد که ما می‌توانم همه بازی‌ها را ببریم. همین موضوع نقطه عطف مهمی شد. در این مسیر آدم‌های زیادی کنار باشگاه بودند و کمک کردند. بازیکنان خیلی تحت فشار بودند اما خدا را شکر خیلی خوب توانستند از این فضا خارج شوند و تمرکز خیلی خوبی برای موفقیت داشته باشند. من از تک تک آنها تشکر می‌کنم.
سرمربی پرسپولیس با تقدیر از هواداران این تیم یادآور شد: همیشه دلگرمی دادند و در سخت‌ترین شرایط ما را حمایت کردند. ما مدیون هواداران و بازیکنان هستیم. البته زحمت زیادی هم باشگاه کشید که از آنها تشکر می‌کنم
قوانین دست و پاگیر است
او درباره خالی بودن جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در ویترین این باشگاه گفت: باید هدف مشخص باشد تا برنامه‌ریزی شده و امکانات خوب فراهم شود. ما همچنان خیلی از مشکلات را در ساختار ورزش که فوتبال هم جزئی از آن است، داریم. ‏‬وقتی امکانات سخت افزاری را با سایر کشورها که با سرعت سرسام آور جلو می‌روند مقایسه می‌کنیم می‌بینیم قوانین دست و پا گیری وجود دارد. امکانات خوب و پیشرفته مورد نیاز است. ما نه تنها اینها را فراهم نمی‌کنیم بلکه دست و بال باشگاه‌ها را می‌بندد.
یک تیم معمولی ۷۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
گل محمدی تاکید کرد: همین الان تیمی را می‌شناسم که فقط بخواهند تیم معمولی ببندند نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد آن‌وقت چطور با ۳۰۰ میلیارد می‌خواهند تیم ببندند. نمی دانم در جمع کسانی که قوانین وضع کردند افراد فوتبالی مثل مدیر و مربی و بازیکن بوده است؟!
شاید نیم فصل استراحت کنم و یا به تیم دیگری بروم
سرمربی پرسپولیس در خصوص برنامه اش برای فصل آینده و ادامه کار در این تیم یادآور شد: کار کردن در این تیم افتخار است. فشار کاری خیلی بالایی در چنین تیم‌هایی وجود دارد. وقت و زندگی ات را می‌گذاری. فشار خیلی زیادی را باید تحمل کنی. من خودم یک مقدار از لحاظ روحی روانی و جسمی خسته شده‌ام. نمی دانم می‌توانم نیم فصل استراحت کنم یا به تیمی بروم که تنش فوتبالی کمتری داشته باشد. به هر حال جلسه‌ای با آقای درویش خواهیم داشت. اگر بخواهیم ادامه دهیم از همین امروز باید آغاز کنیم.
باید صحبت می‌کردم تا خیلی‌ها دست و پایشان را جمع کنند
وی درباره صحبت‌هایی که در طول فصل علیه داوری و فدراسیون کرده گفته بود که “نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود” تصریح کرد: در همان مقطع آمار و بازی‌ها هستند. می‌توان فلش بک به همان دوران زد. در سه چهار بازی اتفاقات عجیب و غریب فوتبالی افتاد که واقعاً برای ما غیر طبیعی بود. من به عنوان سرمربی تیمی پر طرفدار باید طوری صحبت می‌کردم که خیلی‌ها دست و پای خودشان را جمع می‌کردند. این اتفاق هم افتاد. آمار اشتباهات داوری که داده شد همه چیز را روشن کرد. در آن مقطع واقعاً تیم ما اذیت می‌شد. مقابل آلومینیوم اراک در تهران ۱۰ نفره شدیم. در همان مدت دو پنالتی باید گرفته می‌شد اما داور خیلی راحت از این صحنه‌ها گذشت. همان باعث شد صدر جدول را از دست بدهیم. البته باز هم می گویم اتفاقات فوتبالی بود که رخ داد.
دربی برگشت در لیگ اوج کار ما بود
«چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس به یکباره روی نوار پیروزی افتاد و در نهایت به قهرمانی رسید؟» گل محمدی در پاسخ به این سوال گفت: بعد از باخت به سپاهان تصمیم جمعی گرفتیم. شاید در همان جمع ۱۰ نفر هم در دلشان خندیدند اما با تمام توان کارمان را شروع کردیم. ما از دوم فروردین ماه کارمان را شروع کردیم. اراده کردیم ببریم. بازی به بازی که می‌بردیم اعتماد به نفس ما بیشتر می‌شد. همه بازیکنان باور داشتند می‌توانیم تمام بازی‌ها را ببریم. خیلی همه چیز با هم هماهنگ شده بود و یکی یکی توانستیم از پس حریفان بگذریم. اوج آن هم دربی (دربی برگشت لیگ) بود که باید می‌بردیم. ما خوشبختانه آن بازی را بردیم و همان هم اوج کار ما بود.
دو بازی به نفع ما شد
گل محمدی با مرور اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر تاکید کرد: همان هفته هم سپاهان مقابل ملوان امتیاز از دست داده بود. جلوی تراکتور هم سه امتیاز را از دست داد. این دو بازی خیلی به نفع ما شد. ما توانستیم پس از برد دربی به صدر جدول برگردیم. بیشتر تمرکز کردیم و بیشتر از قبل توانستیم موفق باشیم. لطف خدا هم کمک کرد تا نتیجه بگیریم.
نگران بازی با هوادار بودم
وی درباره صحبت‌های ساپینتو علیه علیرضا بیرانوند قبل از فینال جام حذفی گفت: ما بعد از پایان لیگ برتر تمرینات خودمان را شروع کردیم. من خودم خیلی نگران بازی با هوادار در نیمه نهایی بودیم. دو گل زودهنگام زدیم و سپس یک گل دیگر هم زدیم. به هر جهت آن بازی را رد کردیم.
صحبتهای ساپینتو به ما کمک کرد
او افزود: به هر حال مشکل انگیزشی هم در چنین مواقعی برای تیم قهرمان به وجود می‌آید. مربیان نگران این موضوع می‌شوند. من خودم خیلی به این مساله فکر کردم. صحبت‌هایی که ساپینتو قبل از بازی که کرد دستاویز خوبی برای تیم ما شد. ما توانستیم به خوبی از این مساله استفاده کنیم. اینکه بیرانوند را مقابل هواداران استقلال قرار دادند کار غیر حرفه‌ای بود. ما در سخت‌ترین شرایط هم چنین مشکلی نداشتیم.
برای بیرانوند بازی کردیم نه جام
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: وقتی وارد ورزشگاه شدیم جو خیلی مسموم بود و توهین‌ها و بی احترامی‌هایی علیه بیرانوند وجود داشت اما این موضوعات باعث شد انگیزه‌های ما بیشتر شود و بازیکنان خیلی متحد تر شدند. ما برای علیرضا بیرانوند بازی کردیم نه جام! تصمیم گرفتیم این جام را برای علیرضا بگیریم. خدا کمک کرد. بازی خوبی را انجام دادیم. از لحاظ فنی و روحی روانی توانستیم خودمان را به حریف دیکته کنیم. جام را به هواداران عزیزمان تقدیم کردیم.
پرسپولیس باید در چند پست تقویت بشود
گل محمدی در ادامه سوالات مجری برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» در خصوص ماندن در پرسپولیس و تقویت این تیم گفت: ما در چند پست باید تقویت بشویم. ما با گولسیانی صحبت می‌کردیم که گفت “من قرارداد ریالی نمی بندم”. قرارداد بازیکنان خودمان را هم نمی‌توانیم با این قوانین جدید ببندیم. نمی‌توانیم بازیکن با کیفیت خوب خارجی از آمریکا یا اروپا بیاوریم. نمی دانم قرارداد ریالی را قبول می‌کنند یا نه. اینکه مثلاً این حجم پول را کجا نگه دارند و بحث انتقالش به خارج و کم شدن کارمزدش هم هست.
امکان جذب بازیکن استقلال؟ بعید است
یحیی درباره لیست خرید پرسپولیس و امکان حضور استقلالی‌ها در لیست فصل آینده اش، گفت: من هنوز لیستی به باشگاه ندادم اما امکان اینکه از باشگاه استقلال بازیکن بخواهم خیلی بعید و ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.