چهارشنبه / ۳ بهمن / ۱۴۰۳ Wednesday / 22 January / 2025
×

زاگرس آنلاین/زاگرونا؛ به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی در سومین نشست کمیته ریلی که با حضور معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزرات صمت و مدیران شرکت‌های تولیدی حوزه ریلی برگزار شد، گفت: برای سال ۱۴۰۳ تولید ۳ هزار و ۸۵۸ دستگاه انواع لوکوموتیو، واگن، بوژی و بدنه برنامه‌ریزی شده بود که تولید یک هزار […]

  • کد نوشته: 6151
  • ۱۴۰۳-۱۰-۱۹
  • بدون دیدگاه
  • زاگرس آنلاین/زاگرونا؛

    به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی در سومین نشست کمیته ریلی که با حضور معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزرات صمت و مدیران شرکت‌های تولیدی حوزه ریلی برگزار شد، گفت: برای سال ۱۴۰۳ تولید ۳ هزار و ۸۵۸ دستگاه انواع لوکوموتیو، واگن، بوژی و بدنه برنامه‌ریزی شده بود که تولید یک هزار و ۹۷۵ دستگاه در ۸ ماه امسال محقق شده است؛ این میزان تولید در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۹۲ دستگاه بود.

    رئیس هیئت عامل ایدرو اضافه کرد: سازمان گسترش در حوزه صنایع ریلی، همگرایی زنجیره عرصه و تقاضا، تجمیع سازی، کاهش قیمت و افزایش کیفیت را دنبال می‌کند.

    معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت نیز در این نشست با اشاره به مشکلات ثبت سفارش، تخصیص ارز و گمرک در حوزه صنایع ریلی گفت: به دنبال اصلاح فرآیند و کوتاه کردن مسیر و حل مسئله هستیم.

    سید حامد عاملی از انجمن‌های حوزه ریلی خواست پیشنهادهای خود را برای حل مسائل اعلام کنند.

    در این جلسه مدیران واحدهای تولید صنایع ریلی، مسائل و چالش‌های واحدهای تولیدی خود را ارائه کردند. اقتصاد نامناسب حمل و نقل ریلی، امکان نامناسب در بهره‌مندی از فرصت‌های مندرج در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، عمر بالای واگن‌های باری و مسافری، سفارش گذاری محدود و عدم امکان نوسازی ناوگان به علت اقتصاد نامناسب از جمله مشکلات و موانع کلیدی صنایع ریلی عنوان شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *