دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در کهگیلویه و بویراحمدبرگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعباس آسمند، ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: جایزه ادبی یوسف در دو بخش بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه برگزار می‌شود که در بخش‌های بزرگسال و نوجوان، موضوع اصلی داستان ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و رزمندگان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه حجم اثر ارسالی از چهار هزار بیشتر نباشد، گفت: داستان بخش نوجوان باید طبق معیارهای داستان نوجوان و برای این گروه سنی نوشته شده باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌شده دفاع مقدس استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

آسمند یادآور شد: نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس باید در انتهای داستان ارسالی درج شده باشد و داستان‌های منتخب در استان، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی افزود: جایزه نفر اول جشنواره در هر بخش ۱۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس، جایزه نفر دوم در هر بخش ۱۲۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس و جایزه نفر سوم در هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا یکم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره به آدرس یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند.

آسمند تصریح کرد: موضوع بخش ویژه دوازدهمین جایزه ادبی یوسف، «وحدت ملی، ایران قوی» است که موضوع و مضمون داستان ارسالی در این بخش باید با توجه به این شعار باشد و داستان‌های ارسالی در گذشته در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

وی افزود: با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

آسمند شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نوقلم به جامعه، تولید و خلق آثار ادبی فاخر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه و سبک زندگی شهدا، هم‌افزایی ادبیات پایداری در مناطق مختلف کشور و معرفی شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: آثار ارسالی نویسندگان باید به صورت تایپی در قالب فایل «word» ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد.