اختصاص۵دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فلاحی دوست ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای مدیریت در بحران‌ها و حوادث، پنج دستگاه چادر ویژه بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار به جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی بیان داشت: این چادرها که ظرفیت مناسبی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان در شرایط بحرانی و خدمات فوری بهداشتی و درمانی دارند.

فلاحی دوست افزود: این چادرها، با همکاری معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، به جمعیت هلال احمر استان اختصاص یافت و استان به طور رسمی به شبکه مجهز امکانات برپایی سریع بیمارستان سیار در شرایط بروز بلایا و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی کشور پیوست.

وی اظهار داشت: برای فراگیری نحوه استفاده از این چادرها، نخستین دوره آموزشی برپایی بیمارستان صحرایی سیار سریع الاستقرار در شرایط اضطراری، برای ۳۰ نفر از کارکنان امدادگر و داوطلب از هفت شهرستان استان به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

فلاحی دوست افزود: این چادرها با زیربنای ۲۵۰ متر و مجهز به اتاق تریاژ، اقدامات اولیه پزشکی با حضور پزشک عمومی، جراح، بیهوشی و تکنسین اتاق عمل، پرستار و طب اورژانس است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: در صورت وقوع بلایا و نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی، در منطقه محل وقوع حادثه، با همکاری و مشارکت معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر و با حضور تیم‌های برپایی سریع بیمارستان سیار و تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری برپا می‌شود.