نامه‌ تاجگردون به مدیران استان؛ از بلاتکلیفی مجتمع فرهنگی و هنری تا عوارض آلایندگی گچساران

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در خصوص مجتمع فرهنگی – هنری، عوارض آلایندگی، وضعیت امکانات درمانی گچساران و باشت و افزایش پروازهای فرودگاه گچساران به مدیران‌کل راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران نامه نوشت.
به گزارش زاگرونا به نقل از کبنا، غلامرضا تاجگردون طی نامه‌های جداگانه‌ای در خصوص مجتمع فرهنگی – هنری، عوارض آلایندگی، وضعیت امکانات درمانی گچساران و باشت و افزایش پروازهای فرودگاه گچساران به مدیران‌کل راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران خواستار پیگیری این موضوعات شد.
پیگیری اتمام مجتمع بزرگ فرهنگی-هنری گچساران
برادر گرامی جناب آقای راستا
مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان
برادر گرامی جناب درخشان
مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

با سلام و احترام
همچنان‌که مستحضرید شهرستان گچساران دارای جوانان هنرمند بسیاری بوده که در طول سال‌های گذشته در سطح کشور و حتی خارج از کشور در زمینه‌های مختلف افتخار آفریدند و این در شرایطی است که این شهرستان فاقد حداقل امکانات مناسب بود.
برای پاسخ به این مجموعه افتخارات ارزشمند، مجتمع فرهنگی گچساران که در نوع خود بی‌نظیر بوده و دارای چندین سالن و امکانات فرهنگی بود در سنوات گذشته آغاز گردید و پیش‌بینی می‌شد با توجه به پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوب طی سال‌های آغاز تا ١٣٩٨ این طرح نهایت در سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری برسد و گوشه‌ای از نیازهای اجتماعی و فرهنگی منطقه و استان پاسخ داده شود.
متأسفانه این پروژه در طی سال‌های گذشته کاملاً متوقف و سرمایه‌گذاری انجام شده و بیت‌المال در حال اتلاف می‌باشد.
خواهشمند است ضمن اعلام دلیل عدم اجرا و نیز توقف پروژه، عوامل اتلاف منابع و برنامۀ اجرایی بهره‌برداری طرح  اعلام گردد.


پیگیری عوارض آلایندگی گچساران
برادر ارجمند جناب آقای فرخان
 
مدیر کل محترم امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد
با سلام و احترام
همچنانکه مستحضرید یکی از موارد بسیار مهم قانون در خصوص تامین منابع مورد نیاز مناطقی که در معرض آلایندگی صنعت قرار می گیرد وضع عوارض مربوطه بوده که آنچنان که بنظر می رسد به هر دلیلی طی سنوات گذشته این حق در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران اداء نشده است.
اگر چه فعل و انفعالات و اظهارنظرات مختلف بعضا شرایطی را برای عدم اعمال قانون بوجود آورده است ولی تصدیق می فرمایید عدم توجه به اجراء قانون و اهمال در اجراء قانون تضییع حقوق مردم و منطقه را به همراه خواهد داشت که قطعا می بایستی مورد توجه مسئولین و دستگاه های ناظر قرار گیرد. بخصوص اینکه مشاهده می گردد در اجراء این قانون در مناطق مختلف رویه های مختلف اعمال شده و در این خصوص حق این منطقه اداء نشده است.
ضمن توجه جنابعالی به نظریه دیوان عدالت اداری در این خصوص و نیز دیگر موارد قانونی،  مقتضی است در اجرای قسمت اخیر مفاد بند (و) ماده (۱) قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و همچنین تبصره (۱) مفاد ماده (۳۸)  قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و تبصره (۲) ماده (۲۷) قانون دائمی مالیات بر ارزش افروده مصوب ۱۴۰۰ با موضوع محاسبه عوارض آلایندگی شرکت های زنجیره تولید بنزین و سوخت هواپیما، نفت سفید و نفت کوره، نفت گاز و گاز طبیعی و برق ( شرکت های بالادستی آن ها متضامناً مسئول پرداخت عوارض مربوطه هستند) از قیمت فروش فرآورده به مصرف کننده نهایی و به منظور احقاق حقوق عوارض و دهیاری های ابوابجمعی دستور فرمایند ضمن تسریع در وصول عوارض مذکور از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی آخرین وضعیت مطالبه، قطعیت و وصول عوارض یاد شده را به شرح جدول پیوست به اینجانب اعلام نمایند.
خواهشمند است در ارسال پاسخ تسریع فرمایید.

مکاتبه با وزیر بهداشت در خصوص وضعیت امکانات درمانی گچساران و باشت

برادر ارجمند جناب آقای دکتر عین‌الهی 
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 
با سلام و احترام
ابتدا پیشاپیش از تصدیع اوقات پوزش طلبیده و از دستور مساعدی که برای رفع مشکلات و پیشنهادات مطروحه مبذول می‌فرمایید تشکر می‌شود.
به استحضار می‌رساند شهرستان‌های گچساران و باشت با بیش از ١۵٠ هزار نفر جمعیت در سنوات گذشته نه‌چندان دور، تنها دارای یک بیمارستان بسیار فرسوده بوده (بیمارستان شهید رجایی) که همین بیمارستان و دو شهرستان مذکور فاقد هر نوع امکانات ضروری از قبیل سی‌تی‌اسکن، ام‌.آر‌.آی، کلینیک، رادیولوژی، ای.سی.یو مناسب و… بود که با عنایت ویژۀ نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سنوات گذشته شاهد تحول بسیار قابل‌توجهی از حیث زیرساخت برای برداشتن گامی اساسی در جهت نقش‌آفرینی این بخش و شهرستان در توسعۀ منطقه و جنوب بودیم.
برخی اقدامات انجام‌‍شده در گذشته و تنگناهایی که ان‌شاءالله با دستور ویژۀ جنابعالی مجدد احیا و اصلاح خواهد شد همراه پشنهادات به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

  • برخی از اقدامات اساسی انجام‌شده:

* در اواسط دهۀ هشتاد طرحی تحت عنوان جایگزین بیمارستان شهید رجایی در قانون بودجه درج شد که در یکی از سفرهای دولت جناب دکتر احمدی‌نژاد اجرای این طرح به شرکت نفت محول گردید. با تأخیر نسبتاً قابل‌توجهی این طرح در سال ١٣٩۶ به بهره‌برداری رسید و با برنامه‌ریزی دانشگاه و وزارت بهداشت این بیمارستان مجهز به نام «بیمارستان حضرت بی‌بی‌حکیمه(س)  نامگذاری و تبدیل به «بیمارستان مادر و کودک» شد و متعاقباً مرکز مجهز ای.وی.اف در این بیمارستان راه‌اندازی شد.
* در سال ١٣٩٢ با استفاده از ظرفیت موجود در قانون بودجه، بیمارستان  جدیدی کلنگ‌زنی شد (بیمارستان نرگسی) و در سال ١۴٠٠ افتتاحیه اولیه و سپس تجهیز گردید.
* طبق توافقات  اولیه، مقرر گردیده بود با صدور مجوزات مربوطه به روش‌های هیأت‌امنایی این بیمارستان مجهز با کمترین فشار به بخش دولتی، تبدیل به بیمارستان تخصصی شده و با چنین اقدامی بیمارستان قدیمی شهید رجایی که مجهز به  مرکز سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی (اگرچه سال‌هاست این مرکز فاقد کارایی مناسب است) شده بود تبدیل به مرکز تروما و جنرال شود تا
با این تقسیم‌بندی، هر سه بیمارستان دارای کاربری و کاربرد مناسب شده و از اتلاف منابع جلوگیری شود.
* بیمارستان متعلق به شرکت نفت در حال احداث و ان‌شاءالله در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
* بیمارستان ٣٢ تختخوابی باشت به بهره‌برداری رسیده است.
* پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی گچساران نیز احداث و به بهره‌برداری رسید.
* کلینیک‌های تخصصی در دو شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال احداث هستند.
تمامی این اقدامات به سویی می‌رفت که بالاترین خدمات به مردم ارائه شده و متعاقب آن پس از  مجوز مرکز آموزشی سلامت، یک واحد مرکز آموزشی مناسب زیرمجموعه پزشکی نیز در این شهرستان مجوز داده شده و راه‌اندازی گردد.
اینک:
به هر علتی، آنچه که برنامه بود به دلیل مشکلات شدید مالی و شکاف بسیار بین منابع و مصارف این مراکز و عدم اتخاذ رویۀ واحد محقق نگردید و اکنون علی‌رغم تلاش تمامی کارکنان و مدیران شریف و دلسوز بخش بهداشت و درمان، وضع کنونی بسیار نامطلوب‌تر از گذشته یعنی قبل از راه‌اندازی این مراکز شده که شایستۀ این سیستم نیست و با راه‌اندازی این‌همه مجموعۀ مناسب ارائه خدمات به مردم در سطح حداقل و نامطلوب است. با توجه به نکات فوق، بیشنهادات زیر تقدیم می‌گردد و خواهشمندم دستور سریع و صریح برای حل مشکلات صادر فرمایید:
* برای استفادۀ مطلوب از مراکز و سرمایه‌های انجام‌شده دستور فرمایید دانشگاه علوم‌پزشکی استان در اسرع وقت و با هماهنگی معاونت‌های ذیربط، برنامۀ جامع توسعۀ منطقه و بخش را با پیشنهادات مشخص حداکثر ظرف مدت ١۵ روز تقدیم نموده و دستور اقدام صادر فرمایید.
* صدور دستور تبدیل بیمارستان نرگسی به بیمارستانی تخصصی و هیأت‌امنایی با وارد آمدن کمترین فشار مالی و انسانی به دانشگاه و تصویب چارت سازمانی این بیمارستان در کمترین زمان ممکن.
* تقویت و ارتقای بیمارستان حضرت بی‌بی‌حکیمه (مادر و کودک)  به بیمارستان جامع زنان همراه با ارائه کلیه خدمات به بانوان و اصلاح متناسب چارت سازمانی آن برای تبدیل به مرکز ویژۀ آموزشی.
* تجهیز و تبدیل بیمارستان شهید رجایی به مرکز تروما و بیمارستان عمومی و جنرال.
* عملیاتی‌شدن توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نفت برای تأمین یکصد میلیارد تومان به‌منظور بازسازی این بیمارستان.
* استفاده و کاربری مناسب از بیمارستان شهرستان باشت.
* ارائه مجوزات مناسب برای بخش خصوصی مثل آنژیو در بیمارستان نرگسی.
* ارائه مجوز و تأمین  ام.آر.آی برای شهرستان و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستانِ جدید حسب قول و توافق قبلی.
* زدودن وضعیت بسیار رقت‌بار نبودِ آمبولانس مجهز در این دو شهرستان که متأسفانه مورد تمسخر مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است .
* ازسرگیری فعالیت اورژانس هوایی گچساران.

پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه گچساران

برادر گرامی جناب آقای مهندس کمالی 
مدیر عامل محترم شرکت نفت و گاز گچساران 
با سلام و احترام
با توجه به اینکه در مصاحبه های اخیر و مذاکره حضوری اعلام بر راه اندازی پروازهای جدید و همچنین سوخت رسانی فرمودید از آنجا که نیازمند اطلاعات توافقی قطعی برای مذاکره با دیگر ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی می باشد خواهشمند است با قید آنی توافقات جدید قطعی پروازها و سوخت رسانی را به اینجانب اعلام فرمایید.
پیشاپیش از تسریعی که در ارسال پاسخ مبذول میفرمایید تشکر می شود.

پیگیری انتقال حساب‌های بانکی پتروشیمی‌های اتیلن و پلیمر به گچساران
برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی‌عسکری

مدیرعامل محترم هلدینگ خلیج‌فارس 
با سلام و احترام
ابتدا وظیفه خود می‌دانم از تلاش و حمایت‌های قابل تقدیر مجموعه مدیریتی هلدینگ درخصوص تکمیل و بهره‌برداری اتیلن گچساران و نیز اجرای طرح پلیمر و ان‌شاءالله حمایت‌های آتی برای طرح‌های پیش‌رو تشکر کنم. مستحضرید تنها بهرۀ مردم و منطقۀ گچساران و کهگیلویه‌وبویراحمد از اینگونه طرح‌ها علاوه بر اشتغال(که متأسفانه به هر دلیلی بهره‌برداری لازم صورت نگرفت) گردش جریان مالی این فعالیت‌ها در شعب بانکی گچساران بوده که با این گردش می‌توان چرخۀ مالی منطقه  را رونق داد و تا حدودی آثار منفی این طرح‌ها از قبیل مشکلات زیست‌محیطی، آلایندگی، گرانی مسکن و زندگی را جبران کرد. تاکنون اقدامی برای انتقال کامل حساب‌های شرکت‌های زیرمجموعه(پتروشیمی گچساران و پلیمر) صورت نگرفته است و تصدیق می‌فرمایید انتقال کامل این حساب‌ها علاوه بر ادلۀ قانونی و حقوقی، منطق رفتار منصفانه و عدالت‌محوری دارد که سرلوحۀ اقدامات جنابعالی می‌باشد.
برای اثبات تأثیرگذاری این اقدام به چند آیتم آماری اشاره می‌کنم:
به‌عنوان مثال کل تسهیلات پرداختی تکلیفی و غیرتکلیفی یک بانک در گچساران (که به تنهایی بیش از ۵٠ درصد تسهیلات پرداختی کل بانک‌ها در سال ١۴٠٢ است) حدود ٣٢٠٠ میلیارد ریال می‌باشد که این عدد نسبتی از منابع آن بانک است که به دلیل محرومیت منطقه این نسبت بزرگ‌تر از یک است. با این توصیف، اگر فرض کنیم پتروشیمی اتیلن گچساران با ظرفیت ۶٠ درصد فعالیت کند به قیمت‌های امروز، گردش منابع درآمدی پتروشیمی در یک‌سال حدود ٢١۶٠٠٠ میلیارد ریال می‌شود (٣٢ برابر کل تسهیلات پرداختی کل بانک‌ها با توجه به مفرضات فوق) تصدیق می‌فرمایید حال که سهامداران محترم پتروشیمی از منافع بیکران این صنعت مهم بهره می‌برند حداقل انتظار مردم شریف این منطقه بهره‌گیری از این فرایند بدون هزینه برای پتروشیمی است و قطعاً نقش بسزایی در زندگی و رونق منطقه خواهد داشت.
خواهشمند است دستور عاجل بر انتقال حساب‌های پتروشیمی‌های گچساران و پلیمر و پیمانکاران مربوطه(در حد قراردادهای مرتبط) به بانک‌های گچساران صادر فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.