پیروزی مقتدرانه ایران برابر عراق/شاگردان اسکوچیچ صدرنشین گروه اول

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز سه شنبه در ورزشگاه خلیفه قطر به مصاف تیم ملی عراق رفت که این دیدار با برتری ۳ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش که برای دومین بازی پی در پی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود در دقیقه سوم و مهدی طارمی (۶۹) و علی قلی زاده (۹۰) گل‌های ایران را وارد دروازه عراق کردند.

در نیمه اول سعید عزت اللهی از تیم ملی فوتبال ایران کارت زرد دریافت کرد.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (۵۶ سامان قدوس)، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش (۸۸ کریم انصاریفرد)، وحید امیری (۸۸ علی قلی زاده)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۹۴ مهدی قایدی) به میدان رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف عراق رفت که برخلاف دیدار با سوریه این بار دراگان اسکوچیچ سرمربی خود را روی نیمکت داشت و توانست خیلی زود به گل برتری دست پیدا کند.

بازی هنوز سروشکل کاملی به خود نگرفته بود که مهدی طارمی در سمت چپ دفاعی عراق قصد دروازه کرد و قبل از رسیدن به محوطه جریمه توپ را سانتر کرد که پرش علیرضا جهانبخش و ضربه سر او با دفع ناقص دروازه بان عراق همراه شد تا دروازه حریف خیلی زود باز شود و ایران بتواند عراق را غافلگیر کند تا فکر بازی تدافعی نباشد.

پس از این گل طبق پیش بینی‌ها ایران کمی عقب نشست و این عراق بود که تلاش کرد خود را به دروازه ایران نزدیک کند اما نه تنها در دقایق بعد از گل بلکه در طول ۴۵ دقیقه نخست نتوانست دروازه تیم ملی ایران را به طور جدی تهدید کند.

بشار رسن هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی عراق در دقیقه ۲۳ به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت اما طارق همام بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در ترکیب عراقی‌ها حضور داشت و در مرکز زمین تیمش را راه انداخت.

هر چند تیم ملی ایران در اکثر دقایق نیمه اول به فکر حفظ پیروزی یک بر صفر بود اما در دقیقه ۳۳ می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه فنی سردار آزمون را دروازه بان عراق مهار کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول ملی پوشان کشورمان بازی را اداره کردند و هر چند نیم نگاهی به دروازه حریف داشتند اما سعی در حفظ بازی داشتند تا بتوانند نیمه اول را با پیروزی به پایان برسانند.

نیمه دوم برای عراقی‌ها متفاوت شروع شد و ادوکات با انجام دو تعویض به دنبال تهاجمی کردن تیمش بود تا بتواند گل خورده را جبران کند اما تیم ملی ایران هر چند هنوز به هماهنگی کامل نرسیده و بازیکنانش پاس‌های اشتباه زیادی دادند اما مرتکب اشتباه خطرسازی نشدند.

این روند تا دقیقه ۶۹ ادامه داشت که در این لحظه دفع توپ مدافعان ایران در جناح راست خط میانی به سردار آزمون رسید و او با پاسی بلند پشت مدافعان عراق مهدی طارمی را روانه دروازه کرد که کنترل خوب این بازیکن، ورود به محوطه جریمه و ضربه زیبا از بین پاهای دروازه بان عراق به گل دوم تبدیل شد.

بعد از گل دوم بازی همانطور دنبال شد که ایران می‌خواست. عراق بدون آنکه حمله خطرناکی طراحی کند توپ را در زمین ایران به گردش درآورد و بازیکنان ایران با دفاع خوب کار را دنبال کردند تا کار به دقایق پایانی کشید.

در حالی که عراق دیگر انگیزه‌ای برای رسیدن به گل نداشت علی قلی زاده و کریم انصاریفرد که دو دقیقه مانده به پایان بازی وارد زمین شده بودند در یک همکاری خوب توانستند گل سوم ایران را به ثمر برسانند. انصاریفرد که کاپیتان ایران هم شده بود پاس عرضی را درون محوطه جریمه برای قلی زاده ارسال کرد و این بازیکن پس از کنترل توپ با ضربه‌ای فنی گل سوم را برای ایران به ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی ۶ امتیازی شد و صدرنشین گروه اول باقی ماند تا چشم به دیدارهای آینده برای صعود به جام جهانی داشته باشد. این نهمین پیروزی متوالی دراگان اسکوچیچ با تیم ملی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.