امام جمعه یاسوج: شرایط افزایش جمعیت در جامعه مهیا شود

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در نماز این هفته یاسوج تاکید کرد: رشد جمعیت کشور به سمت صفر شدن حرکت می کند و تنها راه حفظ جمعیت این است  که از هر خانواده ای۲ فرزند متولد شود.
وی با بیان اینکه اگر جمعیت کشوری  کم شود در عرصه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی دچار مشکل خواهد شد، افزود:  وقتی جامعه ای پیر شد  روند توسعه در آن کند خواهد شد و باید برای آن جامعه هزینه کرد.
آیت الله حسینی گفت: در روایات وقتی زن باردار می شود مانند مجاهدی است که با شمشیر خود در حال مجاهدت است.
امام جمعه یاسوج افزود: اگر خواهان حفظ اسلام و مکتب تشیع  هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود  و جمعیت افزایش یابد.

زبان فارسی زبان اخلاق و ادب است 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنین  با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی است شعر و ادب زبان گویای علم و ادب و زبان دوم اسلام است، شاعرانی که با پیام های خود همه انسان ها را هدایت می کنند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه برخی زبان فارسی  خود را فراموش می کنند و زبان بیگانه را دنبال می کنند، گفت: زبان فارسی زبان اخلاق و ادب است.

گرامی داشت هفته دفاع مقدس 
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز گفت: زمان شروع جنگ تحمیلی، کشور در شرایط سختی به سر می برد.
 آیت الله حسینی ادامه داد: بهانه رژیم بعثی،برای حمله به ایران، جزایر سه گانه بود و از زمین و هوا و دریا با همراهی آمریکا و انگلیس به کشور ما حمله کرد در این جنگ حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد.
امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به این که صدام سبب شد استعمار و استکبار به منطقه وارد شود به گونه ای که تا امروز درگیر جنگ و آثار آن هستیم، بیان کرد: کشور در جنگ تحمیلی قدرت خود را نشان داد و پیروزی ما و ناکامی دشمن سبب عبرت جهانیان شد  که نمی‌توان با زبان زور با ایران صحبت کرد.
وی افزود : نتیجه جنگ تحمیلی ذلیل شدن استکبار و استعمار بیگانگان شد و برای همه ملت ها درس عبرت شد که نمی توان در مقابل ایران ایستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.