دفاع مقدس معادلات نظامی جهان را تغییر داد

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:دفاع مقدس یک نبرد کاملا نابرابر بود که ما را در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و با حمایت‌های کشورهای غربی و آمریکایی با پیشرفته‌ترین تجهیزات قرار داد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر نظام نوپا و تازه شکل گرفته اسلام که آموزش‌های جنگی لازم را هم نداشت با درایت امام امت به یک افتخار بزرگ و تاریخی دست یافت.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: اگر چه جنگ ها در دنیا آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی به دنبال داشته است، اما جنگ تحمیلی بر کشور ما به یک فرصت تبدیل شد و به گفته امام راحل جنگ برای ما یک نعمت بود.
حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: یکی از بزرگترین دست آوردهای این جنگ ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری در بین مردم ایران و بویژه بین رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ استکبار ستیزی برای ما بود و ما به خاطر داشتن چنین روحیه ایی در جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی  ابراز داشت: وضعیت آموزشی ما در۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی شکل گرفته است و از معلمان، اساتید، مربیان و خانواده‌ها در امر آموزش قدردانی می‌کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه یاسوج به موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون با روند خوبی در استان در حال اجرا است و امیدواریم با واکسیناسیون سراسری باز شاهد برداشتن محدودیت‌های کرونایی و شرکت حضوری دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس و مراکز آموزشی باشیم.
حجت الاسلام حکمتی نیک با تسلیت اربیعن حسینی گفت: اربعین حسینی ایام حزن و اندوه اهل بیت (علیم السلام) یادآور بازگشت عقیله بنی هاشم و سایر اسرا به سرزمین مقدس کربلا است.
وی افزود: قیام عاشورا دو رکن اصلی خون و پیام داشت که رکن اول را امام حسین (ع) و یارانش با خون خود انجام و پیام این واقعه را حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به خوبی انتقال دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.