شهید سلیمانی با هدف خنثی سازی توطئه تفرقه‌افکنان وارد میدان شد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در سازمان فرهنگ و ‌ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ابعاد وجودی و ویژگیهای شخصیتی سردار شهید دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: امروز سالروز شهادت مرد بزرگی است که در طول چند سال اخیر به خصوص از سال ۲۰۱۱ باتوجه به اتفاقاتی که در منطقه رخ داد به عنوان یک قهرمان ملی و منطقه‌ای مورد تکریم همگان از جمله مسلمانان و پیروان ادیان مختلف است.

شهید سلیمانی که از پرورش‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل

​وی ادامه داد: شهید سلیمانی که از پرورش‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل به شمار می‌رود، یک‌فرد از جان‌ گذشته، شجاع و پاک بود و همه ویژگی‌هایی که برای نام‌گذاری یک فرد ایده‌آل، قهرمان‌ و اسطوره می‌توان به کار برد در این شهید تجلی پیدا کرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید سلیمانی را یک انسان قوی و پرورش‌یافته در یک منطقه محروم دانست و افزود: وی با مقاومت و ایستادگی و اتکا به خانواده‌ای اصیل که همیشه خود را مرهون آنها می‌دانست رشد کرد و بیش از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا لحظه شهادتش در حوزه‌های مختلف خدمت‌گذاری افتخارآفرینی کرد.

سردار سلیمانی؛ بسیجی صادق

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: سردار دلها یک بسیجی صادق بود که در دوران دفاع مقدس وارد جنگ نابرابری شد و رشد پیدا کرد و فرمانده یکی از لشکرهای شکست‌ناپذیر جنگ شد و پس از آن نیز مدت‌ها در منطقه شرق کشور در مقابله با اشرار در میدان نبرد حضور یافته و در نهایت بیش از ۲۲سال فرمانده منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مرام حاج قاسم سلیمانی نه شهرت طلبی، نه رسانه‌ای شدن و نه شکل سازمانی بود که فرماندهی آن را بر عهده داشت بود، بلکه آنچه امروز او را به همه دنیا معرفی کرد، عظمت کاری ست که این شهید والا مقام انجام داد. از این رو عظمت کار ایشان به اندازه‌ای است که تمام جنگ رسانه‌ای و امپریالیستی که نمی‌گذارد پیام آزادی‌بخش رهبران دنیا به گوش جهانیان برسد را در هم‌نوردید و مثل خورشید درخشید.

سردار دلها اقدامات شیطانی دشمنان را برهم زد

وی افزود: تمام تحلیلگران منطقه‌ ما و رصدگران سیاسی و اذعان داشتند که توطئه‌ای با شکل جنگ‌های مذهبی به راه افتاده که هیچ پایانی نداشت، نمونه بارز آن گروه تروریستی خشنی چون داعش بود.

اسماعیلی اضافه کرد: در منطقه‌ای که آمریکا همه جا پایگاه‌های خود را مستقر کرده است چگونه یک گروه تروریستی می‌تواند رشد کند چراکه برای همگان مشخص بود که این اتفاق تنها با حمایت آمریکا رخ خواهد داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این نکته که در مناظرات گذشته آمریکا کاندیدهای انتخاباتی با وضوح اذعان داشتند که داعش است توطئه خودشان برای برادرکشی و برهم زدن امنیت منطقه بود، ادامه داد: پروژه‌ای که پول‌های نفتی و کثیف پشت آن بود، منطقه ما منطقه پیروان ادیان و مذاهب مختلف است و تلاش استکبار با ایجاد جنگ‌های مذهبی برای از بین بردن زیست بوم مردم منطقه بود که شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی این اقدام شیطانی را بر هم زد.

مبارزه با دشمنان تفرقه افکن؛ هدف اصلی شهید سلیمانی

به گفته اسماعیلی منطقه ما سال‌های زیادی است که محل تولد و رشد پیامبران و ‌پیروان آنهاست و دشمن تلاش داشت بین ادیان تفرقه بیاندازد که حاج قاسم برای از بین بردن این پروژه وارد میدان شد و چهره واقعی حامیان این پروژه را افشا و محاصره رسانه‌ای آنها را بر هم زد.

رئیس شورای هنر در ادامه اظهار داشت: رییس جمهور وقت آمریکا باوجود ادعای حقوق بشر در یک ‌حرکت تروریستی میهمان کشور عراق (شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) را به شهادت رساند.

اسماعیلی تاکید کرد: عظمت و بزرگی حاج قاسم سلیمانی در حدی بود که استکبار نتوانست حضور ایشان در منطقه را تحمل کند و به شکلی وحشیانه دست به ترور ناجوانمردانه این مرد بزرگ زد.

رسانه های غربی همچنان در صدد سانسور شخصیت حاج قاسم

وی در عین حال تصریح کرد: امروز از یک سو همه ادیان و شخصیت‌ها در حال سخن گفتن از شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و از سوی دیگر رسانه‌های غربی همچنان در تلاش برای سانسور این شخصیت بزرگ هستند، نفاق و دورویی استکبار توسط حاج قاسم افشا شد و امسال پس از دو سال از شهادت این‌ شهید این خورشید همچنان می‌درخشد.

در این همایش علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دل‌ها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی‌گری در منطقه، سخنرانی کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی «الوحده» به زبان عربی، «اکو آو اسلام» به زبان انگلیسی، «ایران نوین» به زبان اردو و «سخن ایران» به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران به همت مؤسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.