«مرد عنکبوتی» جای «تایتانیک» را در گیشه آمریکا گرفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، اگرچه شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا بسیاری از مردم را در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی خانه‌نشین کرده است، هستند افرادی که برای پر کردن اوقات فراغت خود فیلم‌دیدن در سینماها را انتخاب می‌کنند.   

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست روز جمعه (۱۷ دی) در گیشه آمریکای شمالی ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد. مجموع فروش این فیلم ابرقهرمانی تا پایان امروز به ۶۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد و به این ترتیب جای فیلم خاطره انگیز تایتانیک (۶۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش) را در جایگاه ششمین فیلم پرفروش گیشه آمریکای شمالی خواهد گرفت.

مرد عنکبوتی جدید در چهارمین هفته از اکران خود همچنان داغ‌ترین فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا است. فروش این فیلم در هفته چهارم در حدود چهار هزار سالن سینما ۳۰ میلیون دلار بوده که از فروش فیلم‌های کریسمسی جنگ ستارگان در بازه زمانی مشابه بیشتر است: آخرین جدای (۲۰۱۷) ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، یک سرکش (۲۰۱۶) ۲۲ میلیون دلار و خیزش اسکای واکر (۲۰۱۹) ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کردند. مرد عنکبوتی در این رقابت پشت جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵) قرار گرفت که در هفته چهارم اکران ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرده بود.  

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس با حضور سه شخصیت منفی شناخته‌شده و قدیمی با بازی ویلم دفو (مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۲)، آلفرد مولینا (مرد عنکبوتی ۲ سال ۲۰۰۴)، جیمی فاکس (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ سال ۲۰۱۴) و تیمی از ستارگان هالیوودی از جمله تام هالند، زندایا کلمن، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جان فاورو و بندیکت وانگ، سه نسل از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را با هم ترکیب می‌کند.

داستان این فیلم گیشه‌پسند از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش شده و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آنها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

به گزارش شرکت سینمایی اینتلیجنس (Entelligence)، تا به امروز در آمریکا و کانادا برای فیلم جدید مرد عنکبوتی ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بلیت به فروش رسیده است.

این جمعه در گیشه آمریکای شمالی پس از مرد عنکبوتی، انیمیشن آواز با ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار فروش دومین فیلم پرفروش شد و فیلم‌های ۳۵۵، مرد پادشاه، زیردست آمریکایی و ماتریکس: رستاخیز به ترتیب سوم تا ششم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.