حذف محدودیت سفر کشورهایی که اومیکرون را کنترل کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در سی و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: دستور کار اول نشست مربوط به موضوع محدودیت سفرهای خارجی از کشورهایی که دارای بیشترین درگیری با سویه اومیکرون داشتند و در این خصوص مقرر شد کشورهایی که در شرایط نرمال و کنترل شده این بیماری قرار دارند، محدودیت سفر حذف شود.

وی در این خصوص گفت: طبق آخرین گزارش‌های ارائه شده بیماری در هشت کشور آفریقایی که سابقا محدودیت سفر به این کشورها اعلام شده بود در شرایط کنترلی قرار دارد و برای همین محدودیت این کشورها برداشته شد.

وحیدی همچنین گفت: در خصوص کشورهای اروپایی توافق شد که محدودیت‌ها برای دو کشور فرانسه و انگلیس با توجه به ابتلای بالای بیماری ادامه یابد.

وزیر کشور در خصوص کشورهای همسایه هم گفت: برای مسافران کشورهای همسایه به روال سابق تاکید بر داشتن دو دوز واکسن به همراه داشتن تست پی سی آر منفی است و می‌توانند با رعایت این دو اصل وارد کشور شوند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تقویت نظارت‌ها در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: در موضوع تردد از مرزهای زمینی تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌ها و داشتن کارت واکسن است که باید به صورت جدی از سوی عوامل ناجا پیگیری شود.

وزیر کشور در ادامه به ضرورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به درصد بالای تزریق واکسن در افراد بالای دوازده سال ضرورت بازگشایی و حضوری شدن آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مطرح است.

وی اضافه کرد: در نشست امروز قرارگاه همچنین تاکید شد که دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی هم به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در موضوع دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌های تحقیقاتی حضوری برگزار شود.

وحیدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه با توجه به عدم واکسینه شدن دانش آموزان مدارس ابتدایی، وضعیت آموزش این بخش چگونه خواهد بود؛ گفت: مدارس ابتدایی هم مثل سایر دوره‌ها باید حضوری برگزار شود و در زمینه مساله واکسیناسیون هنوز در سازمان جهانی بهداشت توصیه‌ای به تزریق به افراد زیر دوازده سال نشده و همچنین در داخل کشور هم در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی راجع به واکسینه شدن این جمعیت اتخاذ نشده است.

وزیر کشور همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها هم گفت: این طرح اکنون در فاز چهارم که حوزه حمل و نقل برون شهری است قرار دارد و البته روند اجرایی فاز اول تا سوم که به ترتیب دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری و اصناف است به نحو مطلوبی در حال انجام است.

وی در خصوص برخورد با ناقضین دستورالعمل‌های بهداشتی هم گفت: در دستگاه‌های اجرایی پیش بینی شده که کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود و همچنین در بخش حمل و نقل درون شهری هم به رانندگان پیامک تزریق واکسن ارسال شده که در صورت اجتناب از این امر برابر مقررات نمی‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.