شوراهای فرهنگ عمومی باید به یک باور جمعی تبدیل شوند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در هشتمین اجلاسیه ارکان شورای فرهنگی استان تهران که در مجموعه فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار شد، افزود: شورای فرهنگ‌ عمومی با ایجاد تحولات اساسی به یکی از منظم ترین شوراهای وزارتخانه ای تبدل شده است به طوری که موضوعات مختلف این وزارتخانه ذیل این شورا فعالیت می کنند تا در جریان سیاست گذاری و عملیات واحد قرار گیرند و از سوی دیگر نباید مشکلات فرهنگی ایجاد شده در سال های گذشته را تنها به شوراهای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط داد.

وی در ادامه به فعالیت کارگروه مد و لباس در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در همین مدت رویداد های مختلفی در این حوزه تعریف شده و مهم ترین آن برپایی جشنواره مد و لباس در تیر ماه است که پس از این جشنواره تحول بسیاری را در این حوزه رقم می زند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر کسانی که سال‌ها در سطح اول مسایل فرهنگی کشور فعال هستند و در حقیقت دغدغه مند در این حوزه هستند،  امروز در شوراها در کنار هم قرار گرفته اند تا اتفاقات مثبتی را در راستای اهداف متعالی حوزه فرهنگ رقم بزنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شوراها باید به یک باور عمومی تبدیل شود، ائمه جمعه  را کانون اصلی شورا ها خواند و گفت: در همین راستا باید به تقویت مولفه های فرهنگی حوزه مساجد اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مساله جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: جمعیت اساسا یک مساله فرهنگی است و باید به نظام آموزشی و اشتغال که موضوعی به هم پیوسته است در فرزندآوری توجه شود و شوراهای فرهنگی می تواند در این مورد نقش آفرینی کند.

به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاسیه ارکان شورای فرهنگی استان تهران با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، محسن منصوری استاندار تهران، محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و اعضای شورای فرهنگی استان تهران و شهرستان های تابعه در مجموعه فرهنگی باغ زیبا تهران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.