رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت: کمبود دارویی نداریم

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه تشکیل و دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در عرفات و منا گزارش داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: مسئولان مراکز پزشکی از مکان‌های در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات درمانی به زائران در مشاعر مقدسه بازدید کرده و در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شربت و سرم‌های مورد نیاز از عربستان خریداری و تامین شده است، گفت: هم اکنون کمبود دارویی نداریم.

بستری شدن ۴ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به بستری شدن ۴ زائر کشورمان در بیمارستان سعودی اشاره کرد که دو نفر از آنها به دلیل آسیب دیدگی ناشی از پله برقی بوده است.

وی همچنین از اخذ مجوز فعالیت درمانگاه اصلی زائران ایرانی در مدینه منوره خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات ما در ارائه خدمات درمانی به زائران مدینه بعد حل خواهد شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از مراحل انتقال حجاج کشورمان به مشاعر مقدسه ارائه و اعلام شد این فعالیت از صبح روز ۸ ذی‌الحجه (جمعه ۱۷ تیر) آغاز خواهد شد و در تمام این مراحل نیروهای امداد و نجات در کنار زائران خواهند بود.

در این جلسه جانشین نماینده ولی فقیه نیز از دست اندرکاران عملیات حج خواست تا به زائران توصیه کنند کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند و از یاوران حجاج و نیروهای امدادی برای مسیر بازگشت زائران به چادرهای منا استفاده شود.

در پایان این جلسه، اکبر رضایی رئیس ستاد مکه در خصوص اسکان زائران در خیمه های عرفات و منا گزارش داد و گفت: اگر اشکالی در این خیمه‌ها وجود داشته باشد قبل از اعزام زائران رفع خواهد شد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.